Dobry Start 300+

Program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na dochód.     

W przypadku zbiegu prawa rodziców, opiekunów prawnych dziecka lub opiekunów faktycznych, świadczenie wypłaca się tej osobie która faktycznie sprawuje opiekę nad dzieckiem

Świadczenie „Dobry Start” przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.

Świadczenie dobry start przysługuje na dziecko uczące się w szkole podstawowej,  gimnazjum, szkole ponadpodstawowej i szkole ponadgimnazjalnej,  szkole artystycznej, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także w młodzieżowym ośrodku socjoterapii, specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, specjalnym ośrodku wychowawczym, ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym.

300 zł nie będzie przysługiwać na dzieci uczące się w przedszkolu oraz realizujące roczne przygotowanie szkolne ( tzw. zerówka) w szkole lub przedszkolu. Świadczenie dobry start nie przysługuje na dziecko uczące się w szkole policealnej i szkole dla dorosłych.

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje , które realizują obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”. Chodzi tu o urząd miasta/gminy, ośrodek pomocy społecznej lub inną jednostkę organizacyjną (np. centrum świadczeń)  właściwą dla miejsca zamieszkania rodzica ubiegającego się o wyprawkę na dziecko.

Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową).

Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia. Złożenie wniosku o świadczenie „Dobry Start” w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30 września.

Szczegółowe informacje na temat świadczenia Dobry Start oraz niżej wymienionych świadczeń można uzyskać na stronie  Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: www.mpips.gov.pl.

Link do strony  z obowiązującymi wzorami druków: http://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie

 

 

Szanowni Państwo  informacje o przyznaniu   rządowego programu Dobry Start przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Młodzieszynie będą wysyłane e-mailem do osób które złożą wnioski drogą  online lub papierowo i podadzą adres poczty elektronicznej e-mail.  Informujemy  Państwa, iż adresy poczty elektronicznej  z której  będziemy wysyłać taką informację to :

gops@mlodzieszyn.pl

500plus.gops@mlodzieszyn.pl

rodzinne.gops@mlodzieszyn.pl

Prosimy o nie odpowiadanie  na maila wysłanego z innych adresów, które zawiera informację o przyznaniu świadczenia Dobry Start. Zminimalizuje to ryzyko podszywania się potencjalnych oszustów pod instytucje publiczne, a tym samym ograniczy próby wyłudzeń.




 drukuj
Podmiot udostępniający informację:Urząd Gminy Młodzieszyn
Informację wprowadził(a) do BIP:Winnicka Mariola
Data udostępnienia w BIP:2018-07-02
Informacja zaktualizowana przez:Winnicka Mariola
Data ostatniej aktualizacji:2019-07-23