Klauzula informacyjna dot. przetwarzania
danych osobowych |
|
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Administratorami są:
1.
Minister
Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 –
odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
2
Minister
Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy
ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w
zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie oraz personalizację
dowodów osobistych.
W zakresie danych przetwarzanych w
dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ
wydający dowód osobisty
jest:
Wójt Gminy Młodzieszyn |
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z
administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres
email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem
https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt
,
lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw
Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres
siedziby administratora.
Z administratorem – Wójtem Gminy Młodzieszyn można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora: Urząd Gminy Młodzieszyn, ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn |
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył
inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez
email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z
inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach
dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych
i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani /
Pan skontaktować poprzez email
iod@mswia.gov.pl
lub
pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Wójt Gminy Młodzieszyn wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan
skontaktować poprzez pocztę elektroniczną na adres iodo@spotcase.pl lub pisemnie na adres administratora: Urząd Gminy Młodzieszyn, ul. Wyszogrodzka 25,96-512 Młodzieszyn
Z inspektorem ochrony danych można się
kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych
oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. |
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA |
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
·
wydania Pani/Panu dowodu osobistego.
·
unieważnienia Pani/Pana dowodu osobistego z
powodu:
-
zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu,
-
zmiany danych zawartych w dowodzie,
-
upływu terminu ważności dowodu,
-
utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu.
·
uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o
danych własnych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych
Pani/Pana dane będą przetwarzane na
podstawie przepisów ustawy o dowodach osobistych. |
ODBIORCY DANYCH
|
W celu sporządzenia dowodu osobistego Pani/Pana
dane osobowe będą przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Ponadto
dane mogą być udostępniane zgodnie z przepisami ustawy o dowodach osobistych służbom,
organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli
wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych. |
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA
TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
|
Pani/Pana dane dotyczące utraconego dowodu
osobistego (skradzionego lub zagubionego) będą przekazywane do Systemu
Informacyjnego Schengen II na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej
Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie
Informacyjnym. Dane będą przekazywane za pośrednictwem Krajowego Systemu Informatycznego
prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji. |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych będą
przetwarzane bezterminowo.
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do
Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób,
nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci |
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU
NADZORCZEGO |
Przysługuje Pani/Panu również prawo
wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych
osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy
lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. |
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH |
Pani/Pana dane do Rejestru Dowodów Osobistych
wprowadzane są przez następujące organy:
-
organ gminy, który wydaje lub unieważnia
dowód osobisty,
-
ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który
personalizuje dowód osobisty |
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU
PODANIA DANYCH |
Obowiązek podania danych osobowych wynika z
ustawy o dowodach osobistych.
|
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania
danych osobowych |
|
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Administratorami są:
1.
Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w
Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój
rejestru PESEL,
2.
Minister Spraw Wewnętrznych i
Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego
5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji
obowiązków określonych w ustawie.
W zakresie danych przetwarzanych w
dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ
ewidencji ludności administratorem jest odpowiednio: Wójt Gminy Młodzieszyn |
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można
się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod
adresem
https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt
,
lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw
Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres
siedziby administratora.
Z administratorem – Wójtem Gminy Młodzieszyn można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora: Urząd Gminy Młodzieszyn, ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn. |
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył
inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email
iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem
ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących
przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z
przetwarzaniem danych.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych
i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani /
Pan skontaktować poprzez email
iod@mswia.gov.pl
lub
pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Wójt Gminy Młodzieszyn wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: iodo@spotcase.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: Urząd Gminy Młodzieszyn, ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn.
Z inspektorem ochrony danych można się
kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych
oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. |
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA |
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
·
zarejestrowania w związku z:
-
nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
-
zmianą stanu cywilnego, imienia lub
nazwiska, zgonem,
-
zmianą obywatelstwa,
-
wydaniem nowego dowodu osobistego lub
paszportu,
-
zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,
·
rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego
na:
-
zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego
lub czasowego,
-
wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
-
zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza
granice Polski
·
uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o
danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL
·
usunięcia niezgodności w danych
Pani/Pana dane będą przetwarzane na
podstawie ustawy o ewidencji ludności. |
ODBIORCY DANYCH
|
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane
uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom:
służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom
sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom
– w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom
organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom
organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii
publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej
modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny
w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą
określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum
Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia
Pani / Pana danych. |
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do
Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób,
nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci. |
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU
NADZORCZEGO |
Przysługuje Pani/Panu również prawo
wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych
osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy
lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. |
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
|
Pani / Pana dane do rejestru PESEL
wprowadzane są przez następujące organy:
-
kierownik urzędu stanu cywilnego
sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych
aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
-
organ gminy dokonujący rejestracji
obowiązku meldunkowego,
-
organ gminy wydający lub unieważniający dowód
osobisty,
-
wojewoda lub konsul RP wydający lub
unieważniający paszport,
-
wojewoda lub minister właściwy do spraw
wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa
polskiego.
|
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU
PODANIA DANYCH |
Obowiązek podania danych osobowych wynika z
ustawy o ewidencji ludności. |
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania
danych osobowych
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
Administratorami są:
1.
Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w
Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój
rejestru,
2.
Minister Spraw Wewnętrznych i
Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego
5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji
stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji
papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych w urzędzie stanu cywilnego
administratorem jest:
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Młodzieszynie
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można
się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod
adresem
https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt
,
lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw
Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres
siedziby administratora.
Z administratorem – Kierownikiem Urzędu
Stanu Cywilnego w Młodzieszynie
można się
skontaktować
pisemnie na adres
siedziby administratora.
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator – Minister Cyfryzacji
wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan
skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby
administratora.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych
i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani /
Pan skontaktować poprzez email
iod@mswia.gov.pl
lub
pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Kierownik Urzędu Stanu
Cywilnego w Młodzieszynie wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani /
Pan skontaktować
poprzez email:
iodo@spotcase.pl
lub
pisemnie na adres siedziby administratora: Urząd Gminy Młodzieszyn, ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn.
Z inspektorem ochrony danych można się
kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych
oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Pani / Pana dane mogą być
przetwarzane w celu:
·
sporządzenia aktu urodzenia dziecka
·
sporządzenia aktu małżeństwa
·
sporządzenia aktu zgonu
·
przyjęcia oświadczeń o uznaniu ojcostwa i realizacji
wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego uznanie ojcostwa
·
przyjęcia oświadczenia rozwiedzionego
małżonka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa
·
przyjęcia oświadczeń o nazwisku pierwszego
dziecka małżonków przy sporządzaniu aktu urodzenia
·
przyjęcia oświadczeń małżonków, że dziecko
jednego z małżonków będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo
nosiłoby ich wspólne dziecko
·
przyjęcia oświadczeń o zmianie imienia lub
imion
·
wydania zaświadczenia o stanie cywilnym
·
wydania odpisu aktu stanu cywilnego
·
wydania zaświadczenia do zawarcia
małżeństwa za granicą
·
wydania zaświadczenia o zaginięciu lub
zniszczeniu ksiąg stanu cywilnego/wydania zaświadczenia o nieposiadaniu
księgi stanu cywilnego
·
sprostowania, uzupełnienia, unieważnienia
aktu stanu cywilnego
·
realizacji wniosku o sporządzenie polskiego
aktu stanu cywilnego na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub
innych dokumentów potwierdzających urodzenie/małżeństwo/zgon za granicą
·
realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie
małżeństwa przed upływem terminu, o którym mowa w art. 4 ustawy Kodeks
rodzinny i opiekuńczy
·
realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia
o przyjętych sakramentach
·
realizacji wniosku o zmianę imienia lub
nazwiska.
·
dołączenia do aktu stanu cywilnego wzmianki
dodatkowej lub zamieszczenia przypisku przy akcie
·
wydania dokumentów z akt zbiorowych
·
zameldowania
·
nadania numeru PESEL.
Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego
stanowią podstawę wpisów w rejestrze PESEL.
Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane
na podstawie
przepisów ustawy Prawo o aktach
stanu cywilnego oraz przepisów ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
ODBIORCY DANYCH
Kierownik urzędu stanu cywilnego udostępnia
dane z rejestru stanu cywilnego wydając uprawnionym podmiotom dokumenty
określone w ustawie – Prawo o aktach stanu cywilnego. Dostęp do danych mają także
służby.
Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego
stanowią podstawę wpisów w rejestrze PESEL.
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA
TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Dane dotyczące urodzeń, małżeństw i zgonów
mogą być przekazywane do państw trzecich na podstawie umów międzynarodowych,
których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe
rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje
przez okres:
1) 100 lat – akty urodzenia oraz akta
zbiorowe rejestracji stanu cywilnego
dotyczące aktu urodzenia;
2) 80 lat – akty małżeństwa, akty zgonu
oraz akta zbiorowe rejestracji stanu
cywilnego dotyczące aktu małżeństwa i aktu
zgonu.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do
Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób,
nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU
NADZORCZEGO
Przysługuje Pani/Panu również prawo
wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych
osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy
lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani / Pana dane do rejestru stanu
cywilnego wprowadzane są przez następujące organy:
- kierownik urzędu stanu cywilnego
sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do nich
zmiany;
-
kierownik
urzędu stanu cywilnego wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska.
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU
PODANIA DANYCH
Obowiązek podania danych osobowych wynika z
ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i
nazwiska.
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w
związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu
cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i
nazwiska)
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Gminy Młodzieszyn |
Informację wprowadził(a) do BIP: | Katarzyna Jasińska |
Data udostępnienia w BIP: | 2018-05-25 |
Informacja zaktualizowana przez: | Katarzyna Jasińska |
Data ostatniej aktualizacji: | 2018-06-05 |