Ogłoszenie o zamówieniu UG-ZP-271.3.2015
Młodzieszyn: Remont mostu na rzece Bzurze, w km 0+055; Remont drogi gminnej stanowiącej działki nr ew. 188/3, 189/1, 254, 256, 259 we wsi Mistrzewice, długość 1062 mb, od 0+000 km do 1+062
Numer ogłoszenia: 89684 - 2015; data zamieszczenia: 20.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Młodzieszyn , ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn, woj. mazowieckie, tel. 46 8641750, 8641760, faks 46 8641765.
¡ Adres strony internetowej zamawiającego: ugmlodzieszyn.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont mostu na rzece Bzurze, w km 0+055; Remont drogi gminnej stanowiącej działki nr ew. 188/3, 189/1, 254, 256, 259 we wsi Mistrzewice, długość 1062 mb, od 0+000 km do 1+062.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont gruntowej nawierzchni drogi gminnej w m. Mistrzewice wraz z utwardzeniem poboczy gruntowych. W zakresie remontu przewidziano wykonanie profilowania istniejącej nawierzchni gruntowej, wykonanie warstwy odsączającej z piasku oraz wykonania 25cm warstwy podbudowy z kruszywa łamanego. Planowane do wykonania jest również utwardzenie obustronnych poboczy gruntowych z pospółki. Remont mostu w ciągu drogi gminnej w m. Mistrzewice gm. Młodzieszyn. W zakresie remontu przewidziano uzupełnienie częściowo uszkodzonych oraz brakujących elementów stalowej konstrukcji nośnej obiektu jak również czyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne stalowych elementów konstrukcji i wyposażenia mostu..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
¡ Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
¡ Remont gruntowej nawierzchni drogi gminnej w m. Mistrzewice wraz z utwardzeniem poboczy gruntowych. Remont mostu w ciągu drogi gminnej w m. Mistrzewice gm. Młodzieszyn.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.00-1, 45.23.31.23-7, 45.22.11.00-3, 45.44.21.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 9.000,00 zł. (słownie: dziewięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: Vistula Bank Spółdzielczy 34 9011 0005 0390 3274 2000 0020 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, - w formie oryginału Wykonawca składa razem z ofertą. 5. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 6. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 9. Zamawiający dokonuje zwrotu i zatrzymania wadium zgodnie z art.46 u.1,1a,2. 10. W zakresie wadium obowiązują uregulowania ustawy zawarte w art. 45 i 46.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
¡ III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu metoda warunku granicznego - spełnia/nie spełnia
¡ III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej: dwie inwestycje w zakresie remontu lub budowy dróg o wartości nie mniejszej niż 120.000,00 zł. netto każda oraz jedną inwestycję w zakresie remontu lub budowy mostu o wartości nie mniejszej niż 90.000 zł netto.
¡ III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania potencjału technicznego zapewniającego wykonanie zamówienia wykonawcy winien załączyć do oferty oświadczenie - załącznik nr 2 do SIWZ
¡ III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności personelu kierowniczego wraz z oświadczeniem potwierdzającym ich kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie, niezbędne do wykonania zamówienia, z podaniem zakresu wykonywanych przez nie czynności - zał. nr 4; w przypadku gdy wykonawca wskazał osoby którymi będzie dysponował - obowiązany jest do wykazu dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jak również wykaz tych podmiotów - zał. nr 5. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana do realizacji zamówienia, będzie zobowiązany, przed podpisaniem umowy, do dostarczenia dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz przynależność do właściwej izby inżynierów i techników budownictwa osób biorących udział w realizacji przedmiotu zamówienia,
¡ III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na potwierdzenie spełniania warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia wykonawca winien załączyć do oferty oświadczenie - załącznik nr 2 do SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
-
potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
-
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
-
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
-
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
-
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
-
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
-
wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
-
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
-
lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
¡ 1 - Cena - 90
¡ 2 - Okres gwarancji na roboty budowlane - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Dopuszcza się możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, w zakresie: 1.1 Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: a) Wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów lub innych czynników zewnętrznych i niemożliwych do przewidzenia wydarzeń, które będą miały wpływ na termin realizacji umowy; b) konieczności zlecenia zamówień dodatkowych w trybie zgodnym z przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych; c) konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych; d) wystąpienia zmian będących następstwem działania organów administracji , w szczególności: d.1) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.., d.2) odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń d.3) zmiany przepisów powodujących uzyskanie dokumentów, które te przepisy narzucają lub powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia ; e) natrafienia przez Wykonawcę na urządzenia podziemne uprzednio niezinwentaryzowane lub niewypały, niewybuchy, wykopaliska archeologiczne; f)klęski żywiołowych; g)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych ( kategorie gruntu, kurzawka głazy narzutowe itp.) skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; h) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnieniem podziemnych sieci, instalacji, urządzeń, nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (fundamenty, ściany szczelne itp.) skutkującymi niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych. i) odmiennego, od przyjętego w dokumentacji projektowej,
stanu istniejącego remontowanej/przebudowanej konstrukcji-możliwego do stwierdzenia dopiero po odkopaniu/odsłonięciu, a skutkującego korektami w projekcie 1.2 Zmian osobowych w przypadku: a) zmiany podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy, a na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.. 22 ust. 1 - zmiana jest możliwa tylko w przypadku , gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia a także jest w sytuacji ekonomicznej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca. b) powierzchnia wykonania części zamówienia podwykonawcy w trakcie realizacji zadania, jeżeli Wykonawca nie zakładał wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawcy(ców) na etapie złożenia oferty lub rozszerzenia zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, w szczególności, gdy posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. c) zmiany osób wyznaczonych do nadzorowania robót; d) zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; 1.3. Pozostałych zmian: a) zmiana obowiązującej stawki VAT; b)zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy; c) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. Wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; d) zmiana kwoty umownej związana z
rozliczeniem różnic obmiarowych oraz z wprowadzeniem robót dodatkowych i zamiennych; e) zmiana przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; f) przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnętrzne , zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji; g) zmiana procentowej wysokości płatności faktury częściowej w przypadku przedłużenia terminu realizacji nie wynikających z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; h)zmiana wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację umowy w kolejnych latach budżetowych; i) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu; j)w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np. powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie wartości zamówienia).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ugmlodzieszyn.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.05.2015 godzina 09:00, miejsce: ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Młodzieszyn
Monika Pietrzyk-Połubińska
Załączniki:
1. specyfikacja_istotnych_warunkow_zamowienia_droga_mistrzewice.doc
2. zal-1-formularz.doc
3. zal-2-oswiadczenie.doc
4. zal-3-wykaz_wykonanych_robot-.doc
5. zal-4-wykaz_osob.doc
6. zal-5-wykaz_podmiotow.doc
7. zal-6-oswiadczenie_o_przynaleznosci_lub_braku_przynaleznosci_do_grupy_kapitalowej.doc
8. umowa_mistrzewice.doc
9. przedmiar.pdf
10. stwiorb.doc; stwiorb_cz._2.pdf
11. plan_sytuacyjny.jpg