Ogłoszenie o zamówieniu
UG-ZP-271.3.2015
Młodzieszyn: Remont
mostu na rzece Bzurze, w km 0+055; Remont drogi gminnej stanowiącej działki nr
ew. 188/3, 189/1, 254, 256, 259 we wsi Mistrzewice, długość 1062 mb, od 0+000
km do 1+062
Numer ogłoszenia: 89684 - 2015; data zamieszczenia: 20.04.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Młodzieszyn , ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn, woj.
mazowieckie, tel. 46 8641750, 8641760, faks 46 8641765.
·
Adres strony internetowej zamawiającego: ugmlodzieszyn.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Remont mostu na rzece
Bzurze, w km 0+055; Remont drogi gminnej stanowiącej działki nr ew. 188/3,
189/1, 254, 256, 259 we wsi Mistrzewice, długość 1062 mb, od 0+000 km do 1+062.
II.1.2) Rodzaj
zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont gruntowej nawierzchni drogi gminnej w m. Mistrzewice wraz z
utwardzeniem poboczy gruntowych. W zakresie remontu przewidziano wykonanie
profilowania istniejącej nawierzchni gruntowej, wykonanie warstwy odsączającej
z piasku oraz wykonania 25cm warstwy podbudowy z kruszywa łamanego. Planowane
do wykonania jest również utwardzenie obustronnych poboczy gruntowych z
pospółki. Remont mostu w ciągu drogi gminnej w m. Mistrzewice gm. Młodzieszyn.
W zakresie remontu przewidziano uzupełnienie częściowo uszkodzonych oraz
brakujących elementów stalowej konstrukcji nośnej obiektu jak również
czyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne stalowych elementów konstrukcji i
wyposażenia mostu..
II.1.5) przewiduje się
udzielenie zamówień uzupełniających:
·
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówień uzupełniających
·
Remont gruntowej nawierzchni drogi gminnej w m. Mistrzewice wraz z
utwardzeniem poboczy gruntowych. Remont mostu w ciągu drogi gminnej w m.
Mistrzewice gm. Młodzieszyn.
II.1.6) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 45.23.32.00-1, 45.23.31.23-7,
45.22.11.00-3, 45.44.21.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza
się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza
się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE
PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat
wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w
wysokości 9.000,00 zł. (słownie: dziewięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być
wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2)
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)
gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach
udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) 3. Wadium w formie
pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego: Vistula Bank
Spółdzielczy 34 9011 0005 0390 3274 2000 0020 z dopiskiem na blankiecie
przelewu, jakiego postępowania dotyczy. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną
za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w
formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej
lub poręczenia udzielonego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, - w
formie oryginału Wykonawca składa razem z ofertą. 5. Z treści gwarancji winno
wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej
kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo
zamówień publicznych. na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w
terminie związania ofertą. 6. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu
składania ofert. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w
podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. Wykonawca,
który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta
zostanie odrzucona. 9. Zamawiający dokonuje zwrotu i zatrzymania wadium zgodnie
z art.46 u.1,1a,2. 10. W zakresie wadium obowiązują uregulowania ustawy zawarte
w art. 45 i 46.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o
Ocena spełnienia tego warunku dokonana będzie na podstawie analizy
załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie
warunku udziału w postępowaniu metoda warunku granicznego - spełnia/nie spełnia
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o
Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
w tym okresie, wykonał co najmniej: dwie inwestycje w zakresie remontu lub
budowy dróg o wartości nie mniejszej niż 120.000,00 zł. netto każda oraz jedną inwestycję
w zakresie remontu lub budowy mostu o wartości nie mniejszej niż 90.000 zł
netto.
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o
Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania potencjału technicznego
zapewniającego wykonanie zamówienia wykonawcy winien załączyć do oferty
oświadczenie - załącznik nr 2 do SIWZ
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności
personelu kierowniczego wraz z oświadczeniem potwierdzającym ich kwalifikacje
zawodowe, doświadczenie i wykształcenie, niezbędne do wykonania zamówienia, z
podaniem zakresu wykonywanych przez nie czynności - zał. nr 4; w przypadku gdy
wykonawca wskazał osoby którymi będzie dysponował - obowiązany jest do wykazu
dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych
do wykonania zamówienia, jak również wykaz tych podmiotów - zał. nr 5.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana do realizacji zamówienia, będzie
zobowiązany, przed podpisaniem umowy, do dostarczenia dokumentów
potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz przynależność do właściwej izby
inżynierów i techników budownictwa osób biorących udział w realizacji
przedmiotu zamówienia,
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
o
Na potwierdzenie spełniania warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej
i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia wykonawca winien załączyć do
oferty oświadczenie - załącznik nr 2 do SIWZ
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1
ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub
licencje;
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i
wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących
najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w
sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez
nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy,
należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu
spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów,
które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także
dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy,
określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty
podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
III.4.3.1) dokument
wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający,
że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące
przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy
kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia
zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY
OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: cena oraz inne kryteria związane z
przedmiotem zamówienia:
·
1 - Cena - 90
·
2 - Okres gwarancji na roboty budowlane - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Dopuszcza się
możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku
wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, w
zakresie: 1.1 Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy w przypadku: a)
Wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót
budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów lub innych
czynników zewnętrznych i niemożliwych do przewidzenia wydarzeń, które będą
miały wpływ na termin realizacji umowy; b) konieczności zlecenia zamówień
dodatkowych w trybie zgodnym z przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych;
c) konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych; d) wystąpienia
zmian będących następstwem działania organów administracji , w szczególności:
d.1) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy
administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.., d.2) odmowy wydania przez
organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń d.3) zmiany przepisów
powodujących uzyskanie dokumentów, które te przepisy narzucają lub powodujących
konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia ; e)
natrafienia przez Wykonawcę na urządzenia podziemne uprzednio
niezinwentaryzowane lub niewypały, niewybuchy, wykopaliska archeologiczne;
f)klęski żywiołowych; g)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej
warunków geologicznych ( kategorie gruntu, kurzawka głazy narzutowe itp.)
skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych
założeniach technologicznych; h) odmiennych od przyjętych w dokumentacji
projektowej warunków terenowych, w szczególności istnieniem podziemnych sieci,
instalacji, urządzeń, nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (fundamenty,
ściany szczelne itp.) skutkującymi niemożliwością zrealizowania przedmiotu
umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych. i)
odmiennego, od przyjętego w dokumentacji projektowej, stanu istniejącego remontowanej/przebudowanej
konstrukcji-możliwego do stwierdzenia dopiero po odkopaniu/odsłonięciu, a
skutkującego korektami w projekcie 1.2 Zmian osobowych w przypadku: a) zmiany
podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy, a na
którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust.
2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa
w art.. 22 ust. 1 - zmiana jest możliwa tylko w przypadku , gdy nowy
podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał
techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia a także jest w sytuacji
ekonomicznej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca. b) powierzchnia
wykonania części zamówienia podwykonawcy w trakcie realizacji zadania, jeżeli
Wykonawca nie zakładał wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawcy(ców) na
etapie złożenia oferty lub rozszerzenia zakresu podwykonawstwa w porównaniu do
wskazanego w ofercie Wykonawcy, w szczególności, gdy posłużenie się
podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy,
zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu
przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w
porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które
zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. c) zmiany osób
wyznaczonych do nadzorowania robót; d) zmiany osób realizujących zamówienie pod
warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; 1.3. Pozostałych
zmian: a) zmiana obowiązującej stawki VAT; b)zmiana sposobu rozliczania umowy
lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy; c) rezygnacja przez Zamawiającego
z realizacji części przedmiotu umowy. Wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy
zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione
świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z
wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami; d) zmiana kwoty umownej
związana z rozliczeniem różnic obmiarowych oraz z wprowadzeniem robót
dodatkowych i zamiennych; e) zmiana przepisów powodujących konieczność innych
rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; f) przypadki losowe
(np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne
czynniki zewnętrzne , zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które
będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji; g) zmiana
procentowej wysokości płatności faktury częściowej w przypadku przedłużenia
terminu realizacji nie wynikających z przyczyn leżących po stronie wykonawcy;
h)zmiana wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację umowy w
kolejnych latach budżetowych; i) konieczność zrealizowania projektu przy
zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych
niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdy zastosowanie
przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem
projektu; j)w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego
(np. powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie wartości
zamówienia).
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: ugmlodzieszyn.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn.
IV.4.4) Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.05.2015 godzina 09:00, miejsce: ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn,
sekretariat.
IV.4.5) Termin związania
ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje
się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających
zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy Młodzieszyn
Monika Pietrzyk-Połubińska
Załączniki:
1. specyfikacja_istotnych_warunkow_zamowienia_droga_mistrzewice.doc
2. zal-1-formularz.doc
3. zal-2-oswiadczenie.doc
4. zal-3-wykaz_wykonanych_robot-.doc
5. zal-4-wykaz_osob.doc
6. zal-5-wykaz_podmiotow.doc
7. zal-6-oswiadczenie_o_przynaleznosci_lub_braku_przynaleznosci_do_grupy_kapitalowej.doc
8. umowa_mistrzewice.doc
9. przedmiar.pdf
10. stwiorb.doc; stwiorb_cz._2.pdf
11. plan_sytuacyjny.jpg