Młodzieszyn
29.12.2016 r.
GKOŚ.6812.16.2016.AJ.
Zapytanie cenowe
w sprawie wykonania
usług rzeczoznawcy majątkowego na potrzeby gospodarki nieruchomościami w Gminie Młodzieszyn w 2017 roku
I.
Postanowienia ogólne:
1.
Postępowanie
jest prowadzone w trybie zapytania o cenę zgodnie z Zarządzeniem Nr 67.2015
Wójta Gminy Młodzieszyn z dn. 2 listopada 2015 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu udzielania
zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości
kwoty 30000 euro, oraz art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29
stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (T.j. Dz. U. 2015, poz.2164, z późn.
zm.).
2.
Do
niniejszego zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004
r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r.
poz. 2164 ze zmianami ) ze względu na fakt, że wartość zamówienia nie
przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30.000.00 euro.
3.
Do
niniejszego zamówienia maja zastosowanie przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia
1997 r. o gospodarce nieruchomości Dz.U. z 2015 r. poz. 1774 i 1777 z
późn. zmianami).
II.
Zamawiający:
Nazwa
zamawiającego: Gmina
Młodzieszyn
Adres
zamawiającego: ul.
Wyszogrodzka 25
Kod
Miejscowość: 96-512
Młodzieszyn
Telefon:
46 864-17-50
Faks:
46 864-17-65
Adres
poczty elektronicznej: sekretariat@mlodzieszyn.pl
III. Określenie przedmiotu oraz zakresu
zamówienia:
1.
Wykonawca
zobowiązuje się na zlecenie zamawiającego do wykonania operatów szacunkowych nieruchomości
stanowiących własność Gminy w celu:
-
sprzedaży
niezabudowanej nieruchomości w przetargu,
-
wycena
budynku po byłej szkole w obrębie geodezyjnym Stare Budy,
-
sprzedaży
nieruchomości zabudowanej w przetargu,
-
aktualizacji
opłat użytkowania wieczystego,
-
przekształcenia
użytkowania wieczystego w prawo własności,
-
nabycia
nieruchomości na własność Gminy ( w tym pod drogi gminne).
2.
Operat
szacunkowy, określający wartość nieruchomości powinien być zgodny z przepisami
ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2015
r. poz. 1774 i 1777 ze zm.)
Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie
wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz.U. z 2004 r. poz.
2109 ze zm. ) oraz Standardów Zawodowych Rzeczoznawców Majątkowych.
3.
Nieruchomością
dla Zamawiającego jest zarówno nieruchomość składająca się z jednej działki
zapisanej w księdze wieczystej jak i wielu działek zapisanych w różnych
księgach wieczystych.
Decyduje o tym przede wszystkim przeznaczenie
nieruchomości, jej gospodarcze wykorzystanie, sposób użytkowania oraz forma
zbycia.
4.
Miejsce
wykonywania usługi: teren Gminy Młodzieszyn
5.
Obowiązek
pozyskania wszelkich niezbędnych danych i materiałów koniecznych do wykonania
zamówienia obciąża Wykonawcę.
6.
Wykonawca
wybrany do realizacji przedmiotu umowy sporządzi operaty szacunkowe dla każdej
nieruchomości po otrzymaniu pisemnego zlecenia od zamawiającego.
7.
W
przypadku gdy Zamawiający nie zleci do wykonania wszystkich dokumentów będących
przedmiotem zamówienia, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o udzielenie
zleceń do pełnego zakresu. Wszystkie obowiązki Wykonawcy zawarte są w
załączonym projekcie umowy.
IV. Termin realizacji zamówienia:
od
daty podpisania umowy do 31.12.2017 r.
V. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy
wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
1.
Wykonawca
jest zobowiązany do zaproponowania ceny świadczenia przedmiotowej usługi
zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. Oferta cenowa brutto musi obejmować
wynagrodzenie za wszystkie obowiązki przyszłego Wykonawcy, niezbędne do
zrealizowania zamówienia i powinna być podana na poziomie cen z okresu złożenia
oferty.
2.
Niniejsze
zamówienie pozyska Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę wykonania
zamówienia.
3.
Wykonawca
musi spełniać następujące warunki:
a.
Posiadać
uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania- prawa wykonywania zawodu;
b.
Posiadać
wiedzę i doświadczenie;
c.
Dysponować
odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania
zamówienia.
VI.
Miejsce, sposób i termin złożenia oferty:
1.
Oferty
należy składać w terminie do dnia 23.01.2017 r. do godz. 1000 do
Urzędu Gminy w Młodzieszynie, ul. Wyszogrodzka 25, 96-51 Młodzieszyn (pokój nr
13).
2.
Oferty
należy złożyć w zamkniętej kopercie opisanej. „Oferta na wykonywanie usług
rzeczoznawcy majątkowego w Gminie
Młodzieszyn w 2017 roku.”
3.
Formularz
ofertowy – załącznik nr 1 winien być podpisany
przez osobę upoważnionej do reprezentowania zgodnie z Formą reprezentacji
Wykonawcy określoną w dokumencie właściwym dla jego formy organizacyjnej wraz z
pieczęcią imienną, We wszystkich przypadkach gdzie jest mowa o pieczątkach,
Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego zapisu o treści pieczęci np. nazwa
firmy, adres lub czytelny podpis w przypadku pieczęci imiennej.
4.
Otwarcie
ofert nastąpi w dniu 23.01.2017 r. o godz. 1030
5.
W
razie wykonania czynności związanych z postępowaniem przez Pełnomocnika.
6.
Wykonawca
zobowiązany jest do złożenia łącznie z ofertą
pełnomocnictwa określającego jego zakres i podpisanego przez osoby
uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje
Pełnomocnik, do oferty należy dołączyć dokument pełnomocnictwa w formie
oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.
7.
wszystkie
oświadczenia i dokumenty tworzące ofertę należy złożyć w formie
oryginałów
lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem.
8.
Do
oferty należy dołączyć kopię posiadanych uprawnień
VII. Informacje dodatkowe
1.
W
przypadku jeżeli wykonawca którego oferta zostanie wybrana nie podpisze umowy w
terminie wyznaczonym przez zamawiającego, zamawiający będzie uprawniony do wyboru
oferty najkorzystniejszej spośród pozostałych ofert.
2.
Zamawiający
zastrzega możliwość odwołania lub unieważnienia postępowania w każdym czasie, w tym również po złożeniu ofert. Z tego tytułu Oferentom nie przysługują żadne
roszczenia.
3.
W
szczególności:
a.
Zamawiający
zastrzega sobie możliwość odwołania postępowania o udzielenie zamówienia,
jeżeli nie wpłynie żadna oferta lub gdy złożone oferty nie będą podlegały
ocenie.
b.
Zamawiający
zastrzega sobie możliwość odwołania postępowania o udzielenie zamówienia jeżeli
cena najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę, którą zamawiający może
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
4.
Ze
strony Zamawiającego osobą uprawnioną do udzielania informacji i wyjaśnień
odnośnie postępowania jest Anna Jasińska, tel. 46 864-17-59 adres mail: ajasinska@mlodzieszyn.pl w godz. pracy
Urzędu: poniedziałek 900 – 1700,
wtorek – piątek 800 - 1600
5.
Zamawiający
nie dopuszcza składania ofert częściowych.
6.
Wszelkie
oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy
przekazują w formie pisemnej.
Wójt
Gminy
Monika
Pietrzyk
Załączniki:
1. załącznik nr 1 – Wzór formularza
ofertowego.
2. załącznik nr 2 – Wzór umowy.
GKOŚ. 6812.16.2016 ZAŁĄCZNIK
NR 1
………………………………….
(pieczęć Wykonawcy)
FORMULARZ OFERTOWY
I.
Zamawiający:
Nazwa
zamawiającego: Gmina
Młodzieszyn
Adres
zamawiającego: ul. Wyszogrodzka 25
Kod
Miejscowość: 96-512
Młodzieszyn
Telefon:
46 864-17-50
Faks:
46 864-17-65
Adres
poczty elektronicznej: sekretariat@mlodzieszyn.pl
II.
Nazwa
i adres wykonawcy
NAZWA:
...............................................................................................................................................
ADRES:
...............................................................................................................................................
Telefon:
.................................................................. fax
......................................................................
NIP:
.....................................................................................................................................................
Oferuję
wykonanie przedmiotu zamówienia polegającego na wykonaniu usług rzeczoznawcy majątkowego na potrzeby gospodarki
nieruchomościami w Gminie Młodzieszyn w
2017 roku
w szczególności zgodnie z zapisami Działu V,
Rozdziału 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
(Dz. U. z 2016 r., poz. 1774, 1777 ze
zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie
wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr
207 poz. 2109 ze zm.).
Cenowa ofertowa za wykonanie przedmiotu zamówienia:
L.p.
|
Usługa
|
Szacunkowa ilość
w okresie umowy
|
Cena jednostkowa brutto
|
Wartość brutto
|
1.
|
Wycena
działki niezabudowanej
|
10
|
|
|
2.
|
Wycena budynku po byłej szkole w obrębie
geodezyjnym Stare Budy.
|
1
|
|
|
3.
|
Wycena
nieruchomości dla celów ustalenia opłaty z tytułu aktualizacji opłaty
rocznej prawa użytkowania wieczystego.
|
3
|
|
|
4.
|
Wycena
nieruchomości zabudowanych w przetargu
|
1
|
|
|
5.
|
Wycena
w celu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności
|
5
|
|
|
6.
|
Wycena
nieruchomości z tytułu nabycia przez Gminę (w tym pod drogi)
|
5
|
|
|
OGÓŁEM (Łączna
wartość brutto)
|
|
1.
Oświadczamy,
że zapoznaliśmy się z treścią zapytania ofertowego i nie wnosimy do niego zastrzeżeń
oraz przyjmujemy warunki w nim zawarte.
2.
Oświadczamy,
że zdobyliśmy wszelkie informacje, które były konieczne do przygotowania oferty
cenowej oraz, że wyceniliśmy wszystkie elementy niezbędne do prawidłowego
wykonania zamówienia opisanego przez Zamawiającego w zapytaniu ofertowym oraz,
że akceptujemy bez zastrzeżeń projekt umowy, który był załącznikiem do
zapytania ofertowego.
3.
Załącznikami
do niniejszego formularza stanowiącego integralną część oferty są:
a) Wypełniony i parafowany projekt umowy;
b) Kopie posiadanych uprawnień;
c) Oświadczenie o posiadanym doświadczeniu;
d)
Wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu usługi.
................................. dn.
.................... r.
...............................................................
czytelny podpis lub pieczęć imienna
i podpis osoby umocowanej do
dokonywania czynności
w imieniu Wykonawcy
GKOŚ. ……………………. ZAŁĄCZNIK 2
UMOWA NR ………..
zawarta w dniu
.................... w Młodzieszynie pomiędzy:
Gminą
Młodzieszyn z siedzibą przy ul. Wyszogrodzkiej 25, 96-512 Młodzieszyn,
zwanym dalej "Zamawiającym”, reprezentowanym przez:
Wójta Gminy –
Monikę Pietrzyk
przy kontrasygnacie Skarbnika
Gminy –
Małgorzaty Zawadzkiej
a
...................................................................................................................................................................
zwaną dalej "Wykonawcą"
i reprezentowaną przez:
...........................................................…………………
została zawarta umowa
następującej treści.
§ 1
Zgodnie ze złożoną ofertą w
dniu ................., Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do
wykonania na każde zlecenie:
1. Wyceny nieruchomości.
2.
Wykonania operatu szacunkowego nieruchomości gruntowej,
w celu naliczania jednorazowej opłaty planistycznej z tytułu wzrostu wartości
nieruchomości gruntowych spowodowanych budową infrastruktury technicznej (art.
145 ustawy o gospodarce nieruchomościami)
3. Wykonania dokumentacji niezbędnej
do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu.
§ 2
W wyniku realizacji przedmiotu umowy
Wykonawca powinien przedłożyć Zamawiającemu:
1. Operat
szacunkowy zgodnie z
ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r., poz. 1774, 1777 ze zm.) i
Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny
nieruchomości i sporządzenia operatu szacunkowego (Dz. U. Nr 207 poz. 2109 ze
zm.)
2. Operaty szacunkowe sporządzone dla
określenia wartości nieruchomości gruntowych przeznaczonych do przekształcenia
prawa użytkowania wieczystego w prawo własności muszą zawierać dodatkową
klauzurę o możliwości wykorzystania ich do aktualizacji opłaty rocznej z tytułu
użytkowania wieczystego, w przypadku gdy użytkownik wieczysty zrezygnuje z
przekształcenia,
§ 3
Wykonawca wykonuje przedmiot umowy na
podstawie:
1. Zlecenia przez Gminę, zawierającego
wykaz nieruchomości przeznaczonych do wyceny,
które będą sukcesywnie przekazywane Wykonawcy do realizacji.
2. Przedłużenie terminu wykonania
przedmiotu umowy określonego w zleceniu, w uzasadnionych przypadkach
(niezależnych od Wykonawcy) wymaga pisemnej zgody Zamawiającego. Wystąpienie o
przedłużenie terminu wykonania zlecenia winno nastąpić przed upływem terminu
jego wykonania.
§ 4
1. Wykonawca zobowiązany jest w
terminie do 14 dni od daty otrzymania pisemnego zawiadomienia od Zamawiającego,
w ramach otrzymanego wynagrodzenia ustalonego w § 9 ust. 1 Umowy, do
sporządzenia nowego operatu szacunkowego w przypadku gdy stan lub wartość
nieruchomości przedstawione w operacie szacunkowym uległy zmianie (art. 156
ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami).
2. Wykonawca zobowiązany jest w
terminie do 14 dni od daty otrzymania pisemnego zawiadomienia od Zamawiającego,
w ramach otrzymanego wynagrodzenia ustalonego w § 9 ust. 1 Umowy, do
umieszczenia stosownej klauzuli w operacie szacunkowym, potwierdzającą jego
aktualność, w przypadku stwierdzenia przez rzeczoznawcę majątkowego, który
sporządził operat, że po okresie 12 miesięcy od daty jego sporządzenia,
wartości przedstawione w operacie szacunkowym nie uległy zmianie (art. 156 ust.
4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami).
3. Zamawiający
może skorzystać z uprawnienia określonego w ust.2 w okresie 2 lat od daty
podpisania Umowy.
4. Wykonawca
zobowiązany jest do udzielenia pisemnych wyjaśnień na żądanie Zamawiającego w
zakresie sporządzonego przedmiotu umowy, w terminie 10 dni od daty doręczenia
pisemnego żądania.
5. Wykonawca
zobowiązany jest stawiać się na wyznaczone terminy posiedzeń w Samorządowym
Kolegium Odwoławczym w Warszawie oraz w sądach powszechnych jak również narad,
rozpraw administracyjnych z udziałem stron postępowania, w sprawach których
dotyczy operat szacunkowy, przy czym Zamawiający zobowiązany jest do
poinformowania Wykonawcy o wyznaczonych terminach.
§ 5
Zamawiający wyraża zgodę na wykonywanie zlecenia przez
Podwykonawców posiadających uprawnienia, ale za działania tych osób Wykonawca
ponosi odpowiedzialność, jak za działania własne.
§ 6
Wykonawca dostarczy do Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, wraz z
protokołem przekazania 2 egzemplarze operatów szacunkowych.
§ 7
Strony ustalają, że usługi objęte przedmiotem zamówienia
będą zlecane przez Zamawiającego w okresie
od dnia zawarcia umowy do 31 grudnia 2017 r., lub do wcześniejszego wykorzystania środków
przeznaczonych przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia.
§ 8
1. Termin wykonania pojedynczych zleceń, o których mowa
w § 3 ust. 1 Umowy określa się:
a) do 30 dni kalendarzowych od daty
otrzymania zlecenia, za wyjątkiem pkt.2 i 3;
b) do 40 dni kalendarzowych – na
wykonanie operatu szacunkowego budynków;
2. Do
odbioru przedmiotu umowy Zamawiający upoważnia Kierownika Referatu gospodarki
komunalnej i ochrony środowiska lub osobę ją zastępującą.
3. Za
wykonanie przedmiotu umowy strony uważają odbiór dokumentów bez wad i błędów.
§ 9
1.
Strony ustalają, że za wykonanie pojedynczego zlecenia
Wykonawca otrzyma wynagrodzenie wynikające z niżej wymienionych
stawek jednostkowych.
L.p.
|
Usługa
|
Szacunkowa ilość w okresie umowy
|
Cena jednostkowa
brutto
|
Wartość brutto
|
1.
|
Wycena działki
niezabudowanej
|
10
|
|
|
2.
|
Wycena budynku po byłej szkole w obrębie
geodezyjnym Stare Budy
|
1
|
|
|
3.
|
Wycena
nieruchomości dla celów ustalenia opłaty z tytułu przekształcenia prawa
użytkowania wieczystego we własność
|
3
|
|
|
4.
|
Wycena nieruchomości zabudowanych
|
1
|
|
|
5.
|
Wycena nieruchomości w celu ustalenia opłaty z tytułu aktualizacji
opłaty rocznej prawa użytkowania wieczystego
|
5
|
|
|
6.
|
Wycena
nieruchomości z tytułu nabycia przez Gminę (w tym pod drogi)
|
5
|
|
|
OGÓŁEM (Łączna
wartość brutto)
|
|
2. Stawki wymienione w ust. 1 są
niezmienne do zakończenia realizacji wszystkich prac objętych niniejszą umową.
3. Ostateczne wynagrodzenie zależne będzie od ilości
wykonanych i odebranych dokumentów będących przedmiotem umowy, w okresie
trwania Umowy i ustalone zostanie na podstawie cen jednostkowych określonych w
Ofercie Wykonawcy.
4. Strony zastrzegają sobie możliwość zmniejszenia lub
zwiększenia ilości rodzajów czynności, będących przedmiotem umowy, w zależności
od bieżących potrzeb Zamawiającego, na co Wykonawca
wyraża zgodę.
5. Zlecenie przez Zamawiającego dokumentów będących
przedmiotem umowy, w liczbie nie powodującej osiągnięcia w całości wartości
wynagrodzenia określonego w ust. 2, nie upoważnia Wykonawcy do żądania zamówień
uzupełniających lub wypłacenia całości wynagrodzenia określonego w ust.2.
6. Rozliczenie każdorazowego zlecenia dokonywane będzie
fakturami VAT wystawionymi na Gminę Młodzieszyn, ul. Wyszogrodzka 25, 96-512
Młodzieszyn i przedłożonymi w siedzibie Zamawiającego.
7. Faktury VAT Wykonawcy będą regulowane przelewem, w
terminie do 30 dni od daty ich złożenia w siedzibie Zamawiającego.
8. Zamawiający oświadcza, ze jest
podatnikiem VAT o numerze NIP 837 – 169 – 20 - 19 oraz upoważnia Wykonawcę do
wystawiania faktur VAT bez swojego podpisu.
9. Wykonawca oświadcza, że jest
płatnikiem podatku VAT o nr NIP
.........................................................
§ 10
1. Zamawiający dokona odbioru
pojedynczego zlecenia w formie pisemnego opracowania, po dostarczeniu przez
Wykonawcę do siedziby Zamawiającego.
2. Dokumentami potwierdzającymi
przyjęcie opracowania będą protokoły zdawczo – odbiorcze.
3. W przypadku gdy opracowanie będzie
wymagało poprawy lub uzupełnienia, Wykonawca zobowiązuje się do jego
uzupełnienia i poprawy na własny koszt w terminie wyznaczonym przez
Zamawiającego.
§ 11
Ustala się kary umowne w następujących wypadkach i
wysokościach:
1. Wykonawca zobowiązany jest do
zapłaty Zamawiającemu kar umownych:
a) za opóźnienie w wykonaniu zleconych
prac – w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego „brutto” za pojedyncze zlecenie,
za każdy dzień opóźnienia, licząc od umownego terminu ich dostarczenia,
b) za opóźnienie w usunięciu wad
wykonanych prac – w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego „brutto” za
pojedyncze zlecenie, za każdy dzień opóźnienia, licząc od ustalonego terminu
usunięcia wad,
c) za odstąpienie Zamawiającego od
umowy z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca – w wysokości 10%
wynagrodzenia umownego „brutto”, o którym mowa w § 9 ust 2.
2. Pod pojęciem wynagrodzenie umowne
„brutto”, o którym mowa w ust.1 pkt a) i b) niniejszego paragrafu rozumie się
wynagrodzenie wynikające z danego zlecenia, o którym mowa w § 3 ust. 1
niniejszej umowy.
3. Naliczone kary umowne, wymienione w
ust. 1 pkt. a) i b), mogą być potrącone z faktury VAT/rachunku Wykonawcy, na co
Wykonawca wyraża zgodę.
4. Wykonawca zobowiązuje się pokryć
koszty:
a)
poprawionej wyceny lub jej zmian wynikłych z niezachowania należytej
staranności lub zaistniałych błędów,
b)
zmian w aktach notarialnych wynikłych z nieprawidłowości wykonanej
dokumentacji.
5. Koszty, o których mowa w ust. 4
zostaną zapłacone przez Wykonawcę w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
6. W przypadku opóźnienia w zapłacie
kosztów, o których mowa w ust. 5 w terminie wskazanym przez Zamawiającego,
Wykonawca zapłaci Zamawiającemu odsetki ustawowe za każdy dzień opóźnienia,
licząc od ustalonego terminu.
7. Z tytułu odstąpienia od umowy przez
Zamawiającego wskutek okoliczności wyszczególnionych w artykule 145 Ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. roku Prawo zamówień publicznych, Wykonawca może
zażądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy, bez
stosowania kar umownych.
8. Zamawiającemu przysługuje prawo
dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych, jeżeli poniesiona szkoda
przewyższa karę umowną.
9. Do kierowania i koordynowania spraw
związanych z realizacją niniejszej umowy strony wyznaczają:
Zamawiający - ......................................... tel. ............, mail:
..............................................
Wykonawca -
.........................................
tel. ............, mail: ..............................................
§ 12
Umowa może ulec
rozwiązaniu z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia, liczonego od dnia
doręczenia Wykonawcy wypowiedzenia, jeżeli Wykonawca naruszać będzie ciążące na
nim obowiązki wynikających z aktów prawnych lub niniejszej umowy, lub w trybie
natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeżeli:
a)
Wykonawca opóźni wykonanie zlecenia o więcej niż 14 dni,
b)
Wykonawca dwukrotnie odmówi przyjęcia realizacji zlecenia.
c)
Zamawiający wykorzysta środki przeznaczone na sfinansowanie
przedmiotu zamówienia.
§ 13
Zmiana postanowień
zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną w formie
pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
§ 14
Wszelkie spory
wynikłe na tle wykonania niniejszej umowy, będzie rozstrzygał Sąd właściwy dla
siedziby Zamawiającego.
§ 15
W sprawach nieuregulowanych
niniejszą umową, stosuje się przepisy
kodeksu cywilnego, ustawy o gospodarce nieruchomościami i ustawy o zamówieniach
publicznych.
§ 16
Umowę sporządzono w 3-ch jednobrzmiących
egzemplarzach, w tym 2 egz. dla Zamawiającego i 1 egz. dla Wykonawcy.
ZAMAWIAJĄCY:
WYKONAWCA: