Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
ugmlodzieszyn.bip.org.pl
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Młodzieszyn , ul. Wyszogrodzka 25,
96-512 Młodzieszyn, woj. mazowieckie, tel. 046 8641750, 8641760, faks 046
8641765.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego:
ODBIERANIE I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH
ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY GMINY MŁODZIESZYN.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu
oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem umowy jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub
unieszkodliwienie), wskazanych w opisie zamówienia, odpadów komunalnych z
nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Młodzieszyn, w sposób
zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do
ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów
komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z
zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu
Gospodarki Odpadami dla Mazowsza, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa
Mazowieckiego nr 211-12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia
Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z
uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami oraz przepisami Regulaminu
utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Młodzieszyn..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień
(CPV): 90.00.00.00-7,
90.51.31.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się
złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się
złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA
LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE
O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: .1 Wykonawca zobowiązany jest do
wniesienia wadium w wysokości 20.000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy
złotych) przed upływem terminu składania ofert, na zasadach określonych w
niniejszym rozdziale SIWZ. 2 Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku z
następujących form: 1)pieniądzu .Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca
przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Młodzieszynie,
Nr 18 9283 0006 0028 0011 2000 0020, a za termin wniesienia przyjmuje się datę
uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. Zaleca się aby Wykonawca dołączył
do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu
przelewu należy wpisać -Wadium - Odpady Komunalne Gmina Młodzieszyn.
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -
kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach
udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm.) Wadium wniesione w innej formie, niż w
pieniądzu, należy zdeponować w Kasie Urzędu Gminy w Młodzieszynie przy ul.
Wyszogrodzkiej 25, 96-512 Młodzieszyn, przed upływem terminu składania ofert.
Tj.do godziny 09.00 dnia 24 maja 2013 . Zaleca się aby Wykonawca umieścił dokument
-Wadium- w zamkniętym nieprzeźroczystym opakowaniu - kopercie z oznaczeniem
nazwy zadania oraz informacji na kopercie -Wadium-. Dokumenty o których mowa w
punkcie 8.2 ppkt. 2) - 5) muszą zachować ważność przez cały okres związania
ofertą. 3 Wykonawca którego oferta, nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą
wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. Dotyczy to
również Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony
okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania
ofertą. 4 Zwrot wadium nastąpi na zasadach określonych w art.46 ustawy Prawo
zamówień publicznych. 5 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli
wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy Prawo
zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w
art.25 ust.1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z
przyczyn nieleżących po jego stronie. 6 Wykonawca, którego oferta została
wybrana, traci wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1)odmówił podpisania umowy w
sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)zawarcie
umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących
po stronie Wykonawcy; 3)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego
wykonania umowy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III.
3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Zamawiający
nie wyznacza warunku w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - art. 22 ust. 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych;
·
III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Wykonawca
zobowiązany jest do wykazania, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym
okresie, wykonał lub wykonuje usługę lub usługi odbioru odpadów komunalnych z
nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w sposób ciągły przez okres
minimum 12 miesięcy o masie łącznej 1000 Mg. Powyższe Wykonawca winien
udokumentować załączając dowody potwierdzające, że te usługi zostały wykonane z
należytą starannością ze wskazaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane.
·
III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis
sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o
Dysponowania
odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia: Warunek: Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że dysponuje co
najmniej: a.2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów
komunalnych b.2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych
odpadów komunalnych c.1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji
kompaktującej. Wszystkie pojazdy muszą spełniać warunki określone w rozporządzeniu
Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
(Dz.U.2013 r. poz.122). Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady
należy dostosować do parametrów dróg i ulic tj. ich szerokości oraz gęstości
zabudowy
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1)
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek
wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym
informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych
nienależycie
zał nr 5 do siwz; - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych
dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania
zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opis urządzeń technicznych oraz środków
organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług
w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego
posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji
wykonawcy;
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument
potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów
przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie
dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument
potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia;
III.4.2)
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej
ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków
udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział
w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego
podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na
ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 -
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11
ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej
grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1)
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1)
Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na
której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
ugmlodzieszyn.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Młodzieszyn 96-512 Młodzieszyn ul. Wyszogrodzka 25 pokój nr 15.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.05.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd
Gminy Młodzieszyn 96-512 Młodzieszyn ul. Wyszogrodzka 25 sekretariat.
IV.4.5)
Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
siwz_-odpady_17-05-2013.doc