Młodzieszyn,dnia 19 kwietnia 2011r.
OŚ 602.1.5. 2011
GMINA Młodzieszyn
ul. Wyszogrodzka 25 96-512 Młodzieszyn
tel. fax (046) 864-17-50
e-mail: ugmlodzieszyn @ o2.pl
www.ugmlodzieszyn.bip.org.pl
Z A P R A S Z A
do złożenia oferty na wykonanie zadania pn.„Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie gminy Młodzieszyn w 2011 roku” o wartości nie przekraczającej 14.000 EURO
Postępowanie jest prowadzone zgodnie z art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm) - ustawy nie stosuje się do zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro.
1. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa usunięcia azbestu – demontaż, transport i unieszkodliwienie materiałów zawierających azbest z terenu gminy Młodzieszynw następującym zakresie tj.
1) Demontaż , transport, unieszkodliwienie płyt azbestowo - cementowych z
dachów budynków mieszkalnych jednorodzinnych, budynków inwentarskich, gospodarczych,
garażów, wiat magazynowych.
2) Usługa odebrania, transportu i unieszkodliwienia płyt azbestowo
-cementowych już zdemontowanych.
3) Dokładna ilość odebranych materiałów zawierających azbest zostanie wskazana po
obmiarze robót w protokole odbioru robót.
4) Potwierdzeniem faktycznie wykonanych prac polegających na demontażu i odbiorze będzie
protokół odbioru robót podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego, właściciela budynku
oraz Wykonawcę – po zakończeniu prac na danej posesji, potwierdzający jednocześnie ilość zdemontowanych i odebranych odpadów zawierających azbest
5) Unieszkodliwienie odebranych odpadów niebezpiecznych. Potwierdzeniem
unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych zawierających azbest pochodzących z
danej posesji będzie dostarczenie Zamawiającemu oryginału Karty przekazania odpadów.
Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, m. in.:
1) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243,
z późn. zm.),
2) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2008 r. Nr 25
poz.150, z późn. zm.),
3) Ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest
(t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20, z późn zm)
4) Ustawą z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych
(Dz. U. z 2002 r. Nr 199, poz. 1671 późn. zm),
5) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie
zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów
zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich
wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824),
6) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia
2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów
zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649),
7) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie sposobu i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania
wyrobów zawierających azbest.( Dz. U. z 2010 r. Nr 162 poz. 1089 )
8) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 w sprawie wymagań w
zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania
i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby
zawierające azbest. (Dz. U. z 2011r. Nr 8, poz.31)
Nomenklatura wg Słownika Zamówień Publicznych CPV:
90.65.00.00-8 Usługi usuwania azbestu
Niniejsze zamówienie jest objęte klauzulą zawieszającą, dotyczącą zapewnienia finansowania przedsięwzięcia objętego ofertą , poprzez zawarcie umowy o dotację z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. W przypadku, gdy po rozstrzygnięciu postępowania warunek objęty niniejszą klauzulą nie zostanie spełniony ( tj. nie zostanie zakończona procedura decyzyjna w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i nie zostanie podpisana Umowa o finansowaniu inwestycji będącej przedmiotem zamówienia, pomiędzy Gminą Młodzieszyn, a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, niniejsze zamówienie zostanie obligatoryjnie unieważnione , a podpisana Umowa z wyłonionym w trakcie postępowania Wykonawcą nie wejdzie w życie.
2. Wymagany termin realizacji umowy: do dnia 30.11.2011r.
3. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował kryterium : Cena – 100 %
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
5. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7. Wykonawca składając ofertę , składa następujące dokumenty:
1) Formularz ofertowy wg. wzoru stanowiącego zał. nr 1, wraz z wypełnionym i podpisanym
zestawieniem ofertowo - cenowym przedmiotu zamówienia. zał. nr 2
2) Oświadczenie o spełnianiu przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zgodnie
z art. 44 Ustawy PZP w związku z art.22 ust.1 ustawy PZP o treści zgodnej z załącznikiem
nr.3.
3) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru,
w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy,
wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert , a w stosunku
do osób fizycznych oświadczenie w w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy, o treści zgodnej
z zał. nr 4.
4) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert
w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie
minimum 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom, stanowiącym przedmiot
zamówienia z opisem przedmiotu zamówienia, z podaniem ich wartości oraz dat i miejsc
wykonania oraz telefonu kontaktowego do zamawiającego - wg wzoru stanowiącego
zał. nr 5
5) Wykaz pojazdów i niezbędnego wyposażenia technicznego i socjalnego zapewniającego prowadzenie prac oraz zabezpieczeń pracowników i środowiska przed narażeniem na działanie azbestu – wg wzoru stanowiącego zał. nr 6,
6) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi pracowników bezpośrednio zatrudnionych do prac przy usuwaniu
i zabezpieczaniu wyrobów azbestowych wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także z zakresu wykonywanych czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg wzoru stanowiącego zał. 7,
7) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia , posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- wg wzoru stanowiącego zał. nr 8
8) Decyzję zatwierdzającą „Program Gospodarki Odpadami wytwarzanymi w wyniku
prowadzonej działalności usługowej w zakresie demontażu wyrobów zawierających azbest.”
9) Zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. „ o odpadach” (t.j. Dz.U. z 2010., Nr 185 poz.1243 późn. zm.) lub umowę z firmą transportową posiadająca zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych ( kopia zezwolenia ) - w przypadku korzystania przez Wykonawcę z usług transportowych.
10) Umowę z prowadzącymi składowiska odpadów niebezpiecznych, na których będą unieszkodliwiane odpady azbestowe odebrane z terenu gminy Młodzieszyn
11) Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia – wg wzoru stanowiącego zał. nr 9
8. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innego podmiotu lub podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów po oddaniu mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, wykonawca zobowiązany jest wykazać w/w okoliczności przez załączenie do oferty zobowiązania do współpracy.
9. Ceny jednostkowe wymienione w ofercie określone przez Wykonawcę zawierającą wszystkie koszty i składniki określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz inne składniki skalkulowane przez Wykonawcę, konieczne do należytego i zgodnego z obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu zamówienia. Ceny jednostkowe oferty uwzględniają wszystkie wymagania niniejszego zamówienia. .Będą one podstawa do określenia przez zamawiający określi dokładnie zakres przedmiotu zamówienia
10 WYBÓR OFERTY DOKONANY ZOSTANIE NA PODSTAWIE niżej przedstawionych kryteriów
(nazwa kryterium, waga, sposób punktowania):
Nazwa kryterium |
Waga |
Cena Transportu i unieszkodliwienia 1 m2 wyrobów zawierających azbest |
100 % |
Oferta spełniająca w najwyższym stopniu wymagania otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, spełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.
Zastosowane wzory do obliczenia punktowego
Minimalna cena oferowana brutto
Cena = ------------------------------------------------ * 100 pkt
Cena oferty badanej brutto
Wartość zamówienia łącznie brutto nie może przekroczyć 50.000,00-zł brutto
10. Upoważnioną do kontaktu z wykonawcami w zakresie przedmiotu zamówienia jest:
Danuta Borecka , tel. 46 864-17-59
11. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę.
12. Forma złożenia oferty:
1. Ofertę należy złożyć na Formularzu ofertowym wraz z załącznikami w siedzibie
Zamawiającego w terminie do dnia 27 .04.2011r do godz. 10.00
2. Opakować w jednej kopercie zaadresowanej na Zamawiającego i opatrzyć napisem :
Gmina Młodzieszyn ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn oferta na „Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie gminy Młodzieszyn w 2011 roku”
Nazwa i adres Wykonawcy
Nie otwierać przed dniem 27. 04. 2011 r. godz. 10.15
3. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 27.04.2011 r. o godz. 10.15 w siedzibie Zamawiającego.
13. Do niniejszego zaproszenia załączono następujące dokumenty:
Załącznik Nr 1- Formularz ofertowy
Załącznik Nr 2- Zestawienie ofertowo - cenowe przedmiotu zamówienia
Załącznik Nr 3 - Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z
dnia z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r.
Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)
Załącznik Nr 4 – Oświadczenie Wykonawcy (dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność
gospodarczą)
Załącznik Nr 5- Wykaz robót - doświadczenie w zakresie wykonawstwa
Załącznik Nr 6 - Oświadczenie i wykaz pojazdu/ów i wyposażenia technicznego
Załącznik Nr 7 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
Załącznik Nr 8 - Oświadczenie o posiadaniu wymaganych uprawnień przez osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
Załącznik Nr 9 - Oświadczenie o nie podleganiu wykluczenia z postępowania na podstawie art.
24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)
Załącznik Nr 10 - Projekt umowy
Załącznik Nr 1
…………………………………… FORMULARZ OFERTOWY
miejscowość, data
OFERTA
WYKONAWCA
Pieczęć firmowa wykonawcy
|
ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Młodzieszyn
reprezentowana przez:
Wójta Gminy Młodzieszyn
ul. Wyszogrodzka 25
96-512 Młodzieszyn
tel. (46) 864-17-50
fax. (46) 864-17-65
e-mail: ugmlodzieszyn @ o2.pl
NIP: 837-169-20-19
Regon: 750148354
|
Nawiązując do zaproszenia składam/y ofertę na wykonanie zadania:
Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Młodzieszyn w 2011 r.
Podstawowe informacje o firmie. Podstawa prawna do występowania w obrocie prawnym.
…………….……………………………………………………………………………………
….………………………………………………………………………………………………
( pełna nazwa firmy wykonawcy)
posiadając/ego/a siedzibę
…………………………………………………………………………………………………
ulica nr domu kod pocztowy miejscowość
…………………………………………………………………………………………………
województwo powiat
…………………………………………………………………………………………………
telefon telefax
………………………………….. .pl. ……………….@...........................
Internet: http:/ e-mail
Nr identyfikacyjny NIP ………………………………………………………….….…………
REGON …………………………………………………………………..…….…………….….
reprezentowana przez:
……………………………………………………………………………………………………
(imiona, nazwiska i stanowiska osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy)
……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
będący płatnikiem podatku VAT,
1. Po zapoznaniu się z przedmiotem zamówienia oferujemy: wykonanie usługi objętej przedmiotem zamówienia za stawkę za poszczególne usługi stanowiącej przedmiot zamówienia, tj:
- Demontaż, transport i unieszkodliwienie 1 m² wyrobów zawierających azbest
za kwotę brutto ……………….………………………zł
- Transport i unieszkodliwienie 1 m2 wraz z wyrobów zawierających azbest
za kwotę brutto ……………….………………………zł
2. Usługi objęte zamówieniem zobowiązujemy się wykonać z udziałem podwykonawców/bez udziału podwykonawców* ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
3. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z zaproszeniem do złożenia oferty i nie wnosimy do niego zastrzeżeń oraz, że przyjmujemy wszystkie warunki Zamawiającego bez zastrzeżeń, a także, że uzyskaliśmy wszelkie niezbędne informacje do przygotowania oferty i wykonania zamówienia w terminie
4. Wymagany termin (okres) wykonania przedmiotu zamówienia,:
Rozpoczęcie usługi - po podpisaniu umowy
Zakończenie - zamówienie wykonamy do dnia: 30.11.2011r.
5. W przypadku przyznania nam zamówienia zobowiązujemy się do zawarcia umowy
– w brzmieniu określonym w projekcie umowy, stanowiącym załącznik do zaproszenia
do którego nie wnosimy zastrzeżeń – w terminie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego
oraz dopełnienia innych formalności określonych w zaproszeniu.
6. Oświadczamy, że osobą uprawnioną do reprezentowania firmy w niniejszym postępowaniu jest/ są * Pan(i) ………..……………………………………………………...
7. Oferta została złożona na ………. zapisanych i kolejno ponumerowanych stronach od strony
nr 1 do strony nr ………….
8. W przypadku gdy moja oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązuję się przed podpisaniem umowy przedłożyć opłaconą polisę , a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jestem ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
9. Inne informacje: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………
10. Do niniejszej oferty dołączono jako załączniki: ……………..…………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………
Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć wszystkie dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków i gwarantujące właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia objętego zamówieniem.
......................................... .......................................................................
(miejscowość, data) (pieczęć firmowa wykonawcy Wykonawcy)
......................................................................................
Podpis(y) i imienna(e) pieczątka(i) uprawnionej(ych)
osób(y) do reprezentowania Wykonawcy
Załącznik Nr 2
……………………………….
(pieczęć wykonawcy)
ZESTAWIENIE OFERTOWO - CENOWE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Lp.
|
Demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest
|
Cena
jednostkowa
brutto zł
|
Słownie cena jednostkowa brutto
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
1. |
Demontaż, transport i unieszkodliwienie 1 m² wyrobów zawierających
azbest |
|
|
|
|
|
|
2. |
Transport i unieszkodliwienie 1 m2 wyrobów zawierających azbest |
|
|
|
|
|
|
Kwota powyższa będzie brana pod uwagę przez Zamawiającego w trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty.
............................................... …………………....................................................
miejscowość, dnia podpisy i imienne pieczątki osób(y)
uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy
załącznik Nr 3
.....................................................
( pieczęć wykonawcy)
OŚWIADCZENIE WYKONAWCY
w trybie art. 44 w związku z art. 22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych
Dotyczy: „Usuwania i unieszkodliwiania azbestu na terenie Gminy Młodzieszyn w 2011 r.”
działając w imieniu ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
(nazwa firmy dokładny adres Wykonawcy/Wykonawców)
oświadczam, że spełniam warunki dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
3. Dysponuję odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
........................., dnia ........................
..................................................................
Podpis(y) i imienna pieczątka uprawnionej osób(y)
reprezentującej(ych) Wykonawcę
Załącznik Nr 4
.....................................................
( pieczęć wykonawcy)
OŚWIADCZENIE WYKONAWCY
(dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą)
Dotyczy:
Usuwania i unieszkodliwiania azbestu z terenu gminy Młodzieszyn w 2011r
działając w imieniu ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
(nazwa firmy dokładny adres Wykonawcy/Wykonawców)
oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm ) tzn.:
........................., dnia ........................
..................................................................
Podpis(y) i imienna pieczątka uprawnionej osób(y)
reprezentującej(ych) Wykonawcę
załacznik Nr 5
.................................................
(pieczęć wykonawcy)
Wykaz robót -doświadczenie zakresie wykonawstwa
Dotyczy: Usuwania i unieszkodliwiania azbestu z terenu gminy Młodzieszyn w 2011 r
Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postepowaniu a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 2 usługi, odpowiadające swoim rodzajem usługom, stanowiącym przedmiot zamówienia z opisem przedmiotu zamówienia, z podaniem ich wartości oraz dat i miejsc
wykonania oraz telefonu kontaktowego do zamawiającego.
Lp
|
Nazwa i adres
Zamawiającego
wraz z numerem
telefonu
|
Rodzaj
(nazwa)
zamówienia i miejsce
|
Całkowita
wartość
zamówienia
|
Rozpoczęcie
realizacji zadania
(dzień, miesiąc,
rok)
|
Ukończenie
realizacji
zadania
(dzień,
miesiąc, rok)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...................................... …………………………...................................................
data , miejscowość Podpis(y) i imienna pieczątki osób(y) uprawnionych
do reprezentowania Wykonawcy
Załącznik Nr 6
..........................................................
(pieczęć firmowa wykonawcy)
Oświadczenie i wykaz pojazdu/ów i wyposażenia technicznego
Oświadczamy, że dysponujemy pojazdem/ pojazdami przystosowanymi do transportu wyrobów zawierających azbest* oraz wyposażeniem technicznym
Lp.
|
Wykaz pojazdów , nr rejestracyjny
|
Wyposażenie techniczne
|
1.
|
|
|
2.
|
|
|
3.
|
|
|
4.
|
|
|
5.
|
|
|
6.
|
|
|
............................................... …………………....................................................
miejscowość, dnia podpisy i imienne pieczątki osób(y)
uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy
* należy wypełnić również, gdy wykonawca przedstawił pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia
Załącznik Nr 7
.................................................
(pieczęć wykonawcy)
KWALIFIKACJE TECHNICZNE – WYKAZ OSÓB
Dotyczy:Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Młodzieszyn w 2011 r.
A. Proponowany personel do realizacji przedsięwzięcia
Nazwisko i imię |
Doświadczenie
( lata pracy)
|
Rodzaj wykonywanych czynności
przy realizacji zadania
|
|
|
|
............................................... …………………....................................................
miejscowość, dnia podpisy i imienne pieczątki osób(y)
uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy
* należy wypełnić również, gdy wykonawca przedstawił pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia
Załącznik Nr 8
.....................................................
( pieczęć wykonawcy)
Dotyczy:Usuwania unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Młodzieszyn w 2011r.
OŚWIADCZENIE
W imieniu ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
( nazwa i siedziba Wykonawcy)
Oświadczamy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia , jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
........................., dnia ........................
..................................................................
Podpis(y) i imienna pieczątka uprawnionej osób(y)
reprezentującej(ych) Wykonawcę
Załącznik Nr 9
.....................................................
( pieczęć wykonawcy)
Dotyczy: Usuwania i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Młodzieszyn w 2011r.
OŚWIADCZENIE
W imieniu ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
( nazwa i siedziba Wykonawcy)
Oświadczam(y), że nie podlegamy wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.)
........................., dnia ........................
..................................................................
Podpis(y) i imienna pieczątka uprawnionej osób(y)
reprezentującej(ych) Wykonawcę
Załącznik Nr 10
(PROJEKT UMOWY)
Umowa nr ...................................
zawarta w dniu ................. 2011 r. w Młodzieszynie
pomiędzyGminą Młodzieszyn ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn, reprezentowaną przez Wójta Gminy - Joannę Szymańską przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Młodzieszyn – Małgorzaty Zawadzkiej zwaną dalej „Zamawiającym”
a............................................................ z siedzibą w ............................................................... przy
ulicy...................................................................................................................
reprezentowanym przez:
1) ........................................................................................
zwanym dalej „Wykonawcą”.
na podstawie art. 4 pkt.8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.),w rezultacie dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty wykonawcy w zaproszeniu do składania ofert została zawarta umowa następującej treści:
§ 1
1. Zamawiający zamawia, a Wykonawca zobowiązuje się wykonać zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia w zaproszeniu , zadanie polegające na: Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu na terenie Gminy Młodzieszyn w 2011 r. zwane dalej również Usługami.
2. Realizacja zamówienia odbywać się będzie na zasadach określonych w „Programie usuwania wyrobów zawierających azbest dla terenu Gminy Młodzieszyn na lata 2010-2016 z perspektywą do roku 2032 ” (Uchwała Nr XLVIII/223/2010 Rady Gminy Młodzieszynie z dnia 22 lipca 2010 r. )
3. Wykonawca oświadcza, że:
1) zapoznał się z terenem prowadzenia usług (dokonał wizji lokalnej), oraz że warunki
prowadzenia usług są mu znane,
2) w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie będzie ponosił koszty organizacji,
zabezpieczenia i utrzymania miejsca usług oraz wszelkie inne koszty niezbędne
dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy,
3) będzie przestrzegał przepisów w jakikolwiek sposób związanych z realizacją przedmiotu
umowy i poleceń osób sprawujących nadzór ze strony Zamawiającego.
4) Przedmiot niniejszej umowy w całości zostanie wykonany od dnia jej obowiązywania
do dnia 30 listopada 2011 roku.
§ 2
1. Wykonawca oświadcza, iż Usługi objęte niniejszą umową wykona z/bez udziałem/u
podwykonawców.***
2. Niezależnie od oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 Wykonawca może zawrzeć umowę
o wykonanie części Usług z innymi podmiotami, jeśli nie spowoduje to wydłużenia czasu
wykonania Usług stanowiących przedmiot niniejszej umowy, ani nie zwiększy kosztów
wykonania tych Usług.
3. Wykonawca ma prawo korzystać z usług dalszych podwykonawców lub innych osób trzecich
wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego w zakresie treści umowy
z podwykonawcą, którą Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu
do akceptacji.
4. W przypadku powierzenia wykonania części lub całości Usług innym podmiotom,
Wykonawca zobowiązany jest do koordynacji Usług w wykonywanych przez te wykonywanych
przez te podmioty i ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za ich należyte wykonanie,
jak za działania przed Zamawiającym odpowiedzialność za ich należyte wykonanie, jak za działania własne.
5. W przypadku przejęcia zobowiązań wobec Podwykonawcy przez Zamawiającego należność
przysługująca Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy zostanie zmniejszona o kwotę
wynagrodzenia należnego Podwykonawcy.
6. Strony postanawiają, że w przypadku, gdy jakakolwiek osoba trzecia wystąpi w stosunku
do Zamawiającego z jakimikolwiek roszczeniami związanymi z realizacją Usług, w zakresie
obejmującym całość lub cześć Robót, Wykonawca po uzyskaniu stosownej informacji
od Zamawiającego o zgłoszonych roszczeniach, zobowiązuje się zwolnić Zamawiającego
z obowiązku świadczenia na rzecz tej osoby trzeciej i przejąć jej roszczenia do zaspokojenia.
7. W przypadku, gdy w okolicznościach, o których mowa w ustępie poprzednim, w stosunku
do Zamawiającego zapadnie prawomocne orzeczenie, na mocy, którego Zamawiający
zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz osoby trzeciej lub do spełnienia jakiegokolwiek
świadczenia, Wykonawca zobowiązuje się do zwrotu na rzecz Zamawiającego sumy
zapłaconej przez Zamawiającego osobie trzeciej na podstawie takiego orzeczenia albo zwrotu
kosztów o wartości świadczenia wynikającego z takiego orzeczenia, a ponadto do zwrotu
kosztów postępowania sądowego lub administracyjnego poniesionych przez Zamawiającego,
w terminie 5 dni od daty otrzymania wezwania do zapłaty od Zamawiającego.
§ 3
1. Zamawiający ustanawia do nadzoru, kontaktu z Wykonawcą przedstawiciela
Zamawiającego w osobie: …………………………………………………………………..
2. Wykonawca ustanawia do kontaktu przedstawiciela w osobie:……………………………
§ 4
Wykonawca zobowiązuje się:
1) wykonywać Usługi z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami technicznymi i standardami, etyką zawodową oraz postanowieniami niniejszej umowy,
2) przestrzegać poleceń osób sprawujących nadzór ze strony Zamawiającego,
3) prowadzić Usługi w sposób niepowodujący szkód, w tym zagrożenia bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz ponosić odpowiedzialność za szkody wyrządzone Zamawiającemu i osobom trzecim,
4) ubezpieczyć Usługi z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi, oraz od odpowiedzialności cywilnej, a koszty ubezpieczenia uwzględnić w cenie oferty,
5) przestrzegać przepisów BHP a wszelkie koszty związane z wypełnieniem w/w przepisów uwzględnić w cenie oferty,- każdorazowe rozpoczęcie Usług poprzedzić wykonaniem należytego oznakowania i zabezpieczenia terenu, na którym Usługi będą wykonywane oraz terenu wokół miejsca prowadzenia Usług, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6) Ponosić pełną odpowiedzialność za utrzymanie oznakowania i zabezpieczenia Usług w trakcie ich wykonywania,
7) w czasie realizacji Usług do utrzymywania terenu wykonywania Usług w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, do usuwania wszelkich urządzeń pomocniczych oraz zbędnych materiałów, odpadów, śmieci raz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych,
8) po zakończeniu Usług uporządkowania miejsca wykonywania Usług oraz okolic terenu, na którym wykonywane były Usługi.
§ 5
1.Wynagrodzenie, za wykonanie przedmiotu umowy ustala się w następujący sposób:
- Demontaż, transport i unieszkodliwienie 1 m² wyrobów zawierających azbest
za kwotę brutto ……………….………………………zł
- Transport i unieszkodliwienie 1 m2 wraz wyrobów zawierających azbest
za kwotę brutto ……………….………………………zł
2. Całkowite wynagrodzenie wykonawcy nie może przekroczyć kwoty 50.000,00- zł brutto.
3. Ostateczne wynagrodzenie wykonawcy określone zostanie na podstawie faktycznie
wykonanych prac i ich odbiorze protokołami zdawczo - odbiorczymi, przy uwzględnieniu
wynagrodzenia określonego w ust. 1 .
Zakres rzeczowo – finansowy został ustalony przez Zamawiającego na podstawie stawek podanych przez oferenta . Zakres rzeczowo-finanowy jest załącznikiem do niniejszej umowy.
4. Kwota obejmuje podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.(Dz. U. z 2004 r. Nr 54 poz. 535 z późn. zm.)
5. Wynagrodzenie określone w ust. 1 obejmuje całość kosztów usług oraz wydatków
niezbędnych do zrealizowania przedmiotu umowy,
6.Faktura ta płatna będzie przez Zamawiającego w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania – na
konto Wykonawcy wskazane w fakturze.
§ 6
1. Strony ustalają, że Wykonawca będzie zobowiązany do zapłaty Zamawiającemu kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania postanowień umownych w przypadku:
1) za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,2% wartości całości
wynagrodzenia ofertowego, o którym mowa w § 8 ust.1, za każdy dzień opóźnienia
w wykonaniu całości lub części Usług,
2) za odstąpienie od umowy lub jej rozwiązanie z przyczyn niezależnych
od Zamawiającego, stanowiącej 5% wartości całości wynagrodzenia ofertowego,
o którym mowa w § 8 ust.1
9) Kary umowne płatne są w terminie 14 dni od daty skierowania do Wykonawcy wezwania do zapłaty określonych kar umownych.
10) Zamawiający ma prawo potrącania kar umownych z wierzytelnościami Wykonawcy z tytułu wynagrodzenia za realizację Usług objętych niniejszą umową, na co Wykonawca wyraża zgodę .
11) Zamawiający może dochodzić odszkodowania przewyższającego wartość kar umownych, na zasadach ogólnych.
§ 7
1.Przedmiotem odbioru końcowego będzie całość wykonanych usług objętych przedmiotem
zamówienia na podstawie pisemnego zgłoszenia Wykonawcy do Zamawiającego.
2. Jeżeli Zamawiający uzna, że usługi zostały wykonane zgodnie z opisem przedmiotu
zamówienia, w porozumieniu z Wykonawcą wyznaczy termin odbioru końcowego
przedmiotu zamówienia, w innym wypadku Zamawiający wezwie Wykonawcę do usunięcia
stwierdzonych wad lub usterek, które Wykonawca musi usunąć w terminie 7 dni od daty
otrzymania stosownego wezwania.
3. Z czynności odbioru końcowego zostanie sporządzony protokół odbioru końcowego,
uwzględniający stwierdzone wady i usterki oraz terminy ich usunięcia, podpisany
przez upoważnionych przedstawicieli stron umowy.
4. O usunięciu wad lub usterek stwierdzonych w protokóle odbioru końcowego Wykonawca
niezwłocznie zawiadomi pisemnie Zamawiającego, a Zamawiający niezwłocznie przystąpi
do ich odbioru.
5. Zamawiający będzie upoważniony do natychmiastowego usunięcia wad lub usterek na koszt
Wykonawcy w przypadku opieszałości Wykonawcy w ich usunięciu, gdy będą one stanowiły
zagrożenie życia, lub zagrożenie w ruchu drogowym.
§ 8
1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzednim Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
2. Zamawiający ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 30 (trzydziestu) dni od daty jej zawarcia w przypadku, gdy Wykonawca nie rozpoczął realizacji przedmiotu niniejszej umowy w terminie 14 (czternastu) dni od jej zawarcia.
3. Zamawiający ma prawo rozwiązać niniejszą umowę w trybie natychmiastowym bez zachowania wypowiedzenia w przypadku, gdy:
1) w stosunku do Wykonawcy zostanie wydane prawomocne orzeczenie zakazujące
przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej,
2) wobec Wykonawcy zostanie wszczęte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne,
3) wobec Wykonawcy zostanie wszczęte postępowanie egzekucyjne,
4) zaprzestania przez Wykonawcę realizacji Robót przez okres 2 kolejnych dni,
5) pomimo wezwania Wykonawca będzie realizował Roboty niezgodnie z postanowieniami
niniejszej umowy.
§ 9
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie
pod rygorem nieważności.
2. Zmiana postanowień niniejszej umowy dopuszczalna jest w następujących przypadkach:
1) jeśli wartość robót uzupełniających, których konieczności wykonania nie można było
przewidzieć w momencie zawarcia umowy nie przekracza wartości robót, których
wykonanie stało się zbędne lub niecelowe (roboty zamienne),
2) jeśli zmiana przedmiotu umowy lub terminu jej wykonania jest spowodowana
przyczynami niezależnymi od stron umowy i niezawinionymi przez Wykonawcę,
w szczególności siły wyższej, warunków atmosferycznych odbiegających od typowych
uniemożliwiających wykonanie usługi,
3) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujące
niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych
umowa w szczególności na skutek zlecenia Wykonawcy zamówień dodatkowych, zgodnie
z przepisami odrębnymi,
4) jeśli zmiana będzie dotyczyć elementów, które nie były integralną częścią oferty.
§ 10
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Umowę sporządzono w dwóch egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron
3. Wszelkie spory wynikłe na podstawie niniejszej umowy będą rozpatrywane przez Sąd
właściwy dla siedziby Zamawiającego.
4. Strony zgodnie oświadczają, że zobowiązują się do pisemnego powiadamiania drugiej
strony o każdorazowej zmianie adresu wskazanego w umowie pod rygorem uznania
za doręczoną korespondencji skierowanej na adres wskazany w umowie z datą upływu
terminu do odbioru awizowanej przesyłki.
5. Przesyłki uznaje się za doręczone również w dacie odmowy ich odbioru przez adresata
§ 11
Integralną częścią niniejszej umowy są jej załączniki, a w szczególności:
I. Oferta Wykonawcy wraz z załącznikami,
II. Zestawienie rzeczowo-finansowe.
Zamawiający Wykonawca
Kontrasygnata Skarbnika
<P cl