|
Dyrektywa 2004/18/WE Sekcja I: Instytucja zamawiająca I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktoweGmina Młodzieszyn ul. Wyszogrodzka 25 Punkt kontaktowy: ul. Wyszogrodzka 25, Młodzieszyn Osoba do kontaktów: Mirosław Domińczak 96-512 Młodzieszyn POLSKA Tel.: +48 468616518 E-mail: ugmlodzieszyn@o2.pl Faks: +48 468641765 Adresy internetowe: Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://ugmlodzieszyn.bip.org.pl/ Adres profilu nabywcy: http://ugmlodzieszyn.bip.org.pl/ Dostęp elektroniczny do informacji: http://ugmlodzieszyn.bip.org.pl/ Elektroniczne składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału: http://ugmlodzieszyn.bip.org.pl/ Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Specyfikacje
i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu
konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod
adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) I.2)Rodzaj instytucji zamawiającejOrgan władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalnościOgólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiającychInstytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia II.1)Opis II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w gminie Młodzieszyn – dostawa komputerów i oprogramowania
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usługDostawy Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Młodzieszyn
Kod NUTS PL12A II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
1. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
1. Przedmiot główny - 30200000-1 Urządzenia komputerowe
2. Przedmiot dodatkowy - 30213000-5 Komputery osobiste
51600000-8 Usługi instalowania komputerów i urządzeń biurowych
45314320-0 Instalowanie okablowania komputerowego
48620000-0 Systemy operacyjne
48624000-8 Pakiety oprogramowania dla systemów
operacyjnych komputerów osobistych (PC)
50312000-5 Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu komputerowego
50000000-5 Usługi naprawcze i konserwacyjne
50300000-8 Usługi w zakresie napraw i
konserwacji i podobne usługi dotyczące komputerów osobistych, sprzętu
biurowego, sprzętu telekomunikacyjnego i audiowizualnego
50310000-1 Usługi w zakresie napraw i konserwacji maszyn biurowych
2. Przedmiot zamówienia stanowi dostawę, instalację, podłączenie do Internetu, konfigurację
i uruchomienie 400 komputerów stacjonarnych
wraz monitorami, klawiaturami, myszkami i oprogramowaniem o parametrach
minimalnych nie gorszych niż określone w Załączniku nr 5 do SIWZ
Komputery i oprogramowanie, w tym ich serwis i modernizację.
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert
równoważnych potwierdzonych dokumentami wskazanymi lub równoważnymi do
wymaganych w Szczegółowych wymaganiach dotyczących realizacji przedmiotu
zamówienia (Załącznik nr 5 do SIWZ). Użyte w dokumentacji nazwy wyrobów
i elementów, które skazują lub mogłyby kojarzyć się z producentem lub
firmą nie mają na celu preferowanie wyrobu lub materiałów danego
producenta lecz wskazanie na wyrób, materiał lub element, który powinien
posiadać cechy - parametry techniczne nie gorsze od podanych w
projekcie. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne
opisywanym przez Zamawiającego - jest obowiązany wykazać, że oferowane
przez niego urządzenia spełniają wymagania określone przez
Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w
stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na
składającym ofertę.
4. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia
przy udziale podwykonawców. W takim przypadku wykonawca zobowiązany
jest wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy
podwykonawcom.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)30200000, 30213000, 51600000, 45314320, 48620000, 48624000, 50312000, 50000000, 50300000, 50310000 II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)CzęściTo zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowychDopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
1. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
1. Przedmiot główny - 30200000-1 Urządzenia komputerowe
2. Przedmiot dodatkowy - 30213000-5 Komputery osobiste
51600000-8 Usługi instalowania komputerów i urządzeń biurowych
45314320-0 Instalowanie okablowania komputerowego
48620000-0 Systemy operacyjne
48624000-8 Pakiety oprogramowania dla systemów
operacyjnych komputerów osobistych (PC)
50312000-5 Usługi w zakresie napraw i konserwacji sprzętu komputerowego
50000000-5 Usługi naprawcze i konserwacyjne
50300000-8 Usługi w zakresie napraw i
konserwacji i podobne usługi dotyczące komputerów osobistych, sprzętu
biurowego, sprzętu telekomunikacyjnego i audiowizualnego
50310000-1 Usługi w zakresie napraw i konserwacji maszyn biurowych
2. Przedmiot zamówienia stanowi dostawę, instalację, podłączenie do Internetu, konfigurację
i uruchomienie 400 komputerów stacjonarnych
wraz monitorami, klawiaturami, myszkami i oprogramowaniem o parametrach
minimalnych nie gorszych niż określone w Załączniku nr 5 do SIWZ
Komputery i oprogramowanie, w tym ich serwis i modernizację.
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert
równoważnych potwierdzonych dokumentami wskazanymi lub równoważnymi do
wymaganych w Szczegółowych wymaganiach dotyczących realizacji przedmiotu
zamówienia (Załącznik nr 5 do SIWZ). Użyte w dokumentacji nazwy wyrobów
i elementów, które skazują lub mogłyby kojarzyć się z producentem lub
firmą nie mają na celu preferowanie wyrobu lub materiałów danego
producenta lecz wskazanie na wyrób, materiał lub element, który powinien
posiadać cechy - parametry techniczne nie gorsze od podanych w
projekcie. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne
opisywanym przez Zamawiającego - jest obowiązany wykazać, że oferowane
przez niego urządzenia spełniają wymagania określone przez
Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w
stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na
składającym ofertę.
4. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia
przy udziale podwykonawców. W takim przypadku wykonawca zobowiązany
jest wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy
podwykonawcom.
Szacunkowa wartość bez VAT: 1 252 800 PLN
II.2.2)Informacje o opcjachOpcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniachJest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacjiw dniach: 40 (od udzielenia zamówienia)
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym III.1)Warunki dotyczące zamówienia III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
1. Wykonawca wnosi wadium w wysokości: 30.000,00 (słownie: trzydzieści tysięcy złotych złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania.
3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy
jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty , o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109,
poz. 1158 z późn. zm.)
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się
przelewem na konto: 18 9283 0006 0028 0011 2000 0020 Gminy Młodzieszyn.
Musi ono znaleźć się na w/w rachunku przed terminem określonym w
Rozdziale XI ust. 1 pkt 2 (odnosi się to do daty i godziny wpływu na
rachunek UG).
6. Potwierdzenie wpłaty w pieniądzu oraz inne
dokumenty wniesienia wadium w pozostałych formach (np. gwarancje
ubezpieczeniowe) należy wpiąć w formie kserokopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy.
Oryginały dokumentów (oprócz przelewów bankowych) należy załączyć do
oferty bez trwałego ich spięcia z pozostałymi dokumentami oferty.
7. Wadium wnoszone w gwarancjach i
poręczeniach nie może zawierać żadnych warunków do spełnienia przez
Zamawiającego, oprócz przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. Z
treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest
sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez
upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien
być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony
wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z
treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie
zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie
Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach
określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych bez
potwierdzenia tych okoliczności. Termin obowiązywania gwarancji, który
nie może być krótszy niż termin związania ofertą, miejsce i termin
zwrotu gwarancji.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z
odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w
art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów
lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 w/w ustawy, lub
pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po
jego stronie.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca którego oferta została wybrana :
a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie
b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy
c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy .
10. Wykonawcy biorący udział w przetargu
otrzymują zwrot wadium na warunkach określonych w art. 46 Ustawy Prawo
zamówień publicznych.
11. Wykonawcę, który wniesie wadium w pieniądzu winien podać nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wniesione wadium.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Szczegółowe warunki zawarte we wzorze umowy.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań.
III.1.4)Inne szczególne warunkiWykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)Warunki udziału III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoInformacje
i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O
udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają
wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy i spełniają nw.
Warunki, określone zgodnie z wymogami art. 22 ust. 1 ustawy: 1.
Wykonawca zobowiązany jest do posiadania uprawnień do wykonywania
działalności lub czynności, niezbędnych do realizacji przedmiotu
niniejszego zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania - Zamawiający nie precyzuje wymagań w powyższym zakresie. 2. Wiedza i doświadczenie: Wykonawca
wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w
tym okresie zrealizował, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych
realizuje: 1. Dostawę nie mniej niż 100 komputerów stacjonarnych, 2. Usługę instalacji nie mniej niż 100 komputerów stacjonarnych w minimum 3 różnych lokalizacjach w ramach zamówienia. 2. Potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia: Zamawiający
nie precyzuje w powyższym zakresie wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. 3. Sytuacja ekonomiczna i finansowa: 1.
Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na
kwotę nie mniejszą niż 150.000,00 zł tj. kwotę odszkodowania, jaką
gwarantuje ubezpieczyciel (po uwzględnieniu ewentualnej franszyzy
redukcyjnej). 4. Ocena spełniania
warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie
spełnia w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach i
dokumentach, o których mowa w Rozdziale VI SIWZ. Nie wykazanie
spełniania chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem
Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za
odrzuconą. UWAGI: 1.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale
technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach
finansowych innych podmiotów. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany
jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi
do realizacji zamówienia. 2. W
przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i
wspólników spółek cywilnych, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu
na podstawie art. 24 ust. ustawy, natomiast warunki udziału w
postępowaniu określone w oparciu o art. 22 ust. 1 ustawy, muszą spełniać
łącznie. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB
DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY, W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.1 USTAWY oraz INNE WYMAGANE
DOKUMENTY 1. W celu oceny spełniania
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy i których opis sposobu oceny spełniania przedstawiony
jest w rozdziale V niniejszej SIWZ należy złożyć: 1.
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie
publiczne z art. 22 ust. 1 ustawy, z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr
2 do SIWZ. 2. Wykaz wykonanych
głównych dostaw i usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w
tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Należy podać minimum jedną dostawę sprzętu komputerowego (nie mniej niż
100 szt.) i minimum jedną usługę instalacji komputerów stacjonarnych
(nie mniej niż 100 szt.) w minimum trzech różnych lokalizacjach w ramach
zamówienia na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 4 do SIWZ
(„Wiedza i Doświadczenie”). 3. Dowody potwierdzające należyte wykonanie wymienionych dostaw i usług. Dowodami, o których mowa są: 1)
Poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw lub
usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie
wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składnia wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert; 2)
Oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym
mowa w pkt. 1. W przypadku, gdy
zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy lub usługi wskazane
w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku
przedkładania dowodów. 4. Opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie
mniejszą niż 150.000,00 zł. tj. kwotę odszkodowania, jaką gwarantuje
ubezpieczyciel. W przypadku załączników do dokumentu lub odniesienia
jego treści do innych dokumentów muszą być dostarczone wszystkie
dokumenty, na podstawie których możliwa będzie jednoznaczna ocena
dokumentu, potwierdzającego wymagane ubezpieczenie. UWAGA: W
przypadku, gdy w którymkolwiek z dokumentów składanych przez Wykonawcę
celem potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zostaną
podane wartości kwot w walucie innej, niż polska, Wykonawca winien
przeliczyć te kwoty w określonej walucie zagranicznej na polskie złote
(PLN) według średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o
zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej Jeśli Wykonawca nie
dokona powyższej czynności, stosowne przeliczenia wykona Zamawiający. 2.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczeniu z postępowania o
udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24, ust. 1
oraz art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, należy złożyć: 1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 3 do SIWZ; 2.
Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3.
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub
zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert; 4.
Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert; 5.
Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert; 6.
Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9, 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 7.
Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej (o której
mowa w art 24 ust 2 pkt 5 uPZP) albo informację o tym, że Wykonawca nie
należy do grupy kapitałowej (oświadczenie w tym zakresie zawarte jest w
załączniku nr 1 pkt 5 do SIWZ). Zgodnie
z art 4 pkt 14 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów za grupę kapitałową rozumie się wszystkich przedsiębiorców,
którzy są kontrolowani w sposób bezpośredni lub pośredni przez jednego
przedsiębiorcę, w tym również tego przedsiębiorcę. Jeżeli,
w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11
ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie
właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania,
dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 5 - 8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed terminem składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu
zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się
je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem. 3. Zasoby innych podmiotów 1.
Zgodnie z art. 26 ust b) ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i
doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej
sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował
zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (w formie
oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez
notariusza) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 2.
Wobec powyższego Zamawiający wymaga - w celu oceny, czy Wykonawca
będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla
należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący
Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów
– złożenia dokumentów, dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. W
przypadku warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy –
Zamawiający żąda dokumentów, o których mowa w pkt. 1 ust. 4 SIWZ, tj.
opłaconej polisy ubezpieczeniowej. 3.
Oświadczenia i dokumenty, dotyczące podmiotów, na zasobach których
polega Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu
muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia 1.
Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku
podstaw do wykluczenia (wymienione jako załączniki nr 2 i 3 do SIWZ oraz
oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej albo lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowe) mogą być złożone w
imieniu wszystkich Wykonawców, przez ich Pełnomocnika – posiadającego
uprawnienie do reprezentowania każdego z członków oddzielnie - lub przez
każdego Wykonawcę oddzielnie. 2.
Dokumenty dotyczące potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu (wymienione w pkt. 1 ppkt. 1-3 Rozdziału V SIWZ) mogą być
złożone przez jednego z Wykonawców lub łącznie przez kilku wspólników 3.
Dokumenty dotyczące potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy (wymienione w pkt. 2
ppkt 2-6 niniejszego Rozdziału) muszą być złożone przez każdego z
Wykonawców (wspólników). 4. Kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5.
Informacja – odnośnie wymaganych dokumentów – dla Wykonawców mających
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej 1. Do formy i treści
dokumentów, składanych przez wykonawców, mających siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się
odpowiednio § 4.1. Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19
lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich dokumenty mogą być składane
(Dz. U. z 19.02. 2013 r., poz. 231) – co oznacza, że: a) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1.
zamiast dokumentów o których mowa w rozdz. VI. ust. 2 pkt 2, 3 i 4 oraz
6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b)
nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, zamiast dokumentów o których mowa w rozdz. VI ust 2 pkt 5 : d)
składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego
miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 uPzp. 2.
Dokumenty, o których wyżej mowa (lit. a, c i d) powinny być wystawione
nie wcześniej niż 6 miesięcy, a dokument (lit. b) powinien być
wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert. 3.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww.
dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w
którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,
złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca
zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania , lub przed notariuszem. Dokumenty, zawierające ww.
oświadczenia muszą być wystawione w analogicznych terminach do
odpowiadających im dokumentów. 4. W
przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę
mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający zastrzega sobie prawo do
zwrócenia do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania
osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji
dotyczących przedłożonego dokumentu. 6. Pozostałe wymagane dokumenty jako załączniki do oferty: 1.
Dokument stwierdzający dokonanie wpłaty wadium. Potwierdzenie wpłaty w
pieniądzu oraz inne dokumenty podlegające zwrotowi (np. gwarancje
ubezpieczeniowe) należy wpiąć w formie kserokopii poświadczonej za
zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy.
Oryginały dokumentów (oprócz przelewów bankowych) należy załączyć do
oferty bez trwałego ich spięcia z pozostałymi dokumentami oferty. 2.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym
przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w
ramach dostaw przedmioty spełniają wymagania określone przez
Zamawiającego. 3. W przypadku
składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej lub innego
porozumienia regulującego ich współpracę w celu uzyskania zamówienia) do
oferty musi być dołączone pełnomocnictwo, udzielone przez Wykonawców do
reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez
osoby umocowane do reprezentowania poszczególnych Wykonawców (podmiotów
występujących wspólnie) – złożone w formie oryginału lub notarialnie
poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane
będą wyłącznie z pełnomocnikiem. Płatności będą wnoszone na specjalnie
założone w tym celu przez konsorcjum konto bankowe, którego dysponentem z
upoważnienia uczestników będzie podmiot wiodący - lider konsorcjum.
Wykonawcy występujący wspólnie (konsorcjum) ponoszą solidarną
odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
Uczestnik konsorcjum nie może złożyć oferty odrębnej. Jeżeli oferta
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie
wybrana, Wykonawcy, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego przedstawią Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę. 4. Szczegółowa kalkulacja przedmiotu zamówienia, której wzór stanowi załącznik nr 7 do SIWZ
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowaInformacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Sytuacja ekonomiczna i finansowa: Wykonawca
wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie
mniejszą niż 150.000,00 zł tj. kwotę odszkodowania, jaką gwarantuje
ubezpieczyciel (po uwzględnieniu ewentualnej franszyzy redukcyjnej). Ocena
spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły
spełnia/nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w złożonych
oświadczeniach i dokumentach, o których mowa w Rozdziale VI SIWZ. Nie
wykazanie spełniania chociażby jednego warunku skutkować będzie
wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego
uznaje się za odrzuconą. UWAGI: 1.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale
technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach
finansowych innych podmiotów. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany
jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi
do realizacji zamówienia. 2. W
przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i
wspólników spółek cywilnych, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu
na podstawie art. 24 ust. ustawy, natomiast warunki udziału w
postępowaniu określone w oparciu o art. 22 ust. 1 ustawy, muszą spełniać
łącznie.
III.2.3)Kwalifikacje techniczne III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi Sekcja IV: Procedura IV.1)Rodzaj procedury IV.1.1)Rodzaj proceduryOtwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówieniaNajniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznejWykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
UG-ZP.271.6.2014
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienianie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu22.10.2014 - 09:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniupolski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertąw dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofertData: 22.10.2014 - 09:15
Miejscowość:
96-512 Młodzieszyn, ul. Wyszogrodzka 25, Sala konferencyjna UG w Młodzieszynie.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówieniaJest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii EuropejskiejZamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak Podać
odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Projekt
współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
2007-2013, 8. Oś Priorytetowa Społeczeństwo informacyjne – zwiększenie
innowacyjności gospodarki, Działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu
cyfrowemu – eInclusion.
VI.3)Informacje dodatkowe VI.4)Procedury odwoławcze VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze VI.4.2)Składanie odwołańDokładne
informacje na temat terminów składania odwołań: Pouczenie o środkach
ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o
udzielenie zamówienia 1. Wykonawcy,
jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł
lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego
przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych przysługują środki ochrony
prawnej ( odwołanie i skarga do sądu), które mogą być wnoszone i są
rozpatrywane na zasadach, określonych w dziale VI (art. 179 – 198g)
ustawy. 2. Odwołanie powinno
wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której
zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe
przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności
faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 3.
Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo
elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym
weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. 4.
Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu
do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego
treścią przed upływem tego terminu.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:9.9.2014
Joanna Szymańska
Wójt Gminy Młodzieszyn
siwz zalacznik nr 1 zalacznik nr 2 zalacznik nr 3 zalacznik nr 4 zalacznik nr 5 zalacznik nr 6 zalacznik nr 7
drukuj
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Gminy Młodzieszyn | Informację wprowadził(a) do BIP: | Damian Bednarek | Data udostępnienia w BIP: | 2014-09-13 | Data ostatniej aktualizacji: | 2014-09-13 |
|
|
|