Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Młodzieszyn , ul. Wyszogrodzka 25, 96-512
Młodzieszyn, woj. mazowieckie, tel. 046 8641750, 8641760, faks 046 8641765.
- Adres strony
internetowej zamawiającego: ugmlodzieszyn.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 1.Remont drogi
gminnej nr 382604W w miejscowości Juliopol Wieś, o dł. 100 mb, od km 2+490 do
km do km 2+590 oraz 2 przepusty w ciągu drogi fi 120 cm i 60 cm, w km 2+540
oraz 2. Remont drogi gminnej nr 382604W w miejscowości Juliopol Wieś, o dł. 100
mb, od km 0+490 do km 0+590 oraz 1 przepustu żelbetowego w ciągu drogi fi 120
cm i dł. 8 mb.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. remont nawierzchni asfaltowej bitumicznej na odcinku 100 mb x 2 oraz
remont-wymiana 3 szt. przepustów : 2 szt. fi 120 cm i 1 szt. fi 60 cm.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8, 45.23.31.00-0.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
27.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: . Oferta powinna być zabezpieczona wadium
w wysokości 6 000- PLN (słownie złotych: sześć tysięcy złotych). 2. Wadium może
być wniesione (w zależności od wyboru Oferenta) w następujących formach: a)
pieniądzu, wpłaconym na konto: Bank Spółdzielczy w Młodzieszynie nr 18 9283
0006 0028 0011 2000 0020 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej
kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach
udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości(
Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.). 3 Kopie w/w form wadium powinny być załączone
w ofercie i potwierdzone za zgodność z oryginałem. Oryginał powinien być złożony
u Zamawiającego w oddzielnej kopercie z zaznaczeniem -wadium do przetargu-,
należy podać nazwę postępowania 4 Wykonawca, którego oferta nie będzie
zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym również na przedłużony
okres związania ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania
ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania 5. Termin
wnoszenia wadium upływa w dniu 20.09.2013 r. do godz. 09.00, przy czym w
przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu decyduje data i godzina wpływu wskazanej
w pkt 1. kwoty na rachunek Zamawiającego. 6. Zamawiający zwróci wadium
wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub
unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.8.10 7. Wykonawcy, którego
oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie
po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8
Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał
ofertę przed upływem terminu składnia ofert. 9 Zamawiający zażąda ponownego
wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 7,
jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym
przez Zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci
je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową
za przelew pieniędzy na rachunek Oferenta. 11 Zamawiający zatrzyma wadium wraz
z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26
ust 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.
25 ust 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z
przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Oferent, którego oferta zostanie
wybrana utraci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówi
podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) odmówi wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy c) zawarcie umowy stanie się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy..
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży
Oświadczenie z art. 22 ust.1- Prawo Zamówień Publicznych
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
arunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże,
że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej
2 roboty budowlane o zakresie minimum: Remontu dróg gruntowych o długości 200 m
polegającej na utwardzeniu jej nawierzchni oraz wymiany 1 przepustu drogowego w
danej robocie
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże,
że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w kwocie co najmniej 150
000 PLN oraz posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
lub w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
do wysokości sumy ubezpieczenia nie niższej niż 150 000 PLN
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których
mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu
lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca
wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,
określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz
wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i
prawidłowo ukończone;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument
potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej
ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne,
lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
amawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje
możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia
co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: .1. Zmiana Czasu na Ukończenie
Robót 1.1. zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: a) klęski
żywiołowe; b) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające
prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie
odbiorów; .1.2. zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami
geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a) niewypały i
niewybuchy; b) wykopaliska archeologiczne; c) odmienne od przyjętych w
dokumentacji projektowej warunki geologiczne , d) odmienne od przyjętych w
dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie
niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, wystąpienie
wód gruntowych w większej ilości niż przewidywała ich wystąpienie dokumentacja
techniczna , zmiana zagospodarowania terenu jaka miała miejsce od czasu
opracowania map syt.-wysokościowych do ogłoszenia przetargu , itp. 1.3. zmiany
będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
a) zmiany terminu wykonania umowy w przypadku nie wprowadzenia Wykonawcy na
teren budowy w umownym terminie b)wstrzymania robót przez Zamawiającego; 1.4
zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o
kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów
infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, w szczególności: a)
przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji
nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy
administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; b) odmowa
wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji,
zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, w tym odmowa
udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;
1.5 inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy
skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności
przewidzianych Kontraktem; W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności
wymienionych w pkt 1.1 - 1.5 termin Czasu Ukończenia Robót może ulec
odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej
przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych
okoliczności. 2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia 2.1 zmiany
technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami:; a)
pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających
na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji
wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości Robót.
b) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej
na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac,
jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy; c) konieczność
zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby
zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym
wykonaniem przedmiotu umowy, d) zlecenie robót dodatkowych oraz koniecznych do
wykonania a wynikłych po odkryciu i ocenie stanu technicznego urządzeń
infrastruktury technicznej e) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej
lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki geologiczne,
gruntowo-wodne, skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy
dotychczasowych założeniach technologicznych; f) odmienne od przyjętych w
dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie
zinwentaryzowanych obiektów budowlanych lub urządzeń; g) konieczność
zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych
lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, lub okoliczności
gospodarczych, h) konieczność usunięcia sprzeczności w dokumentacji w przypadku
niemożności usunięcia sprzeczności przy pomocy wykładni, w szczególności gdy
sprzeczne zapisy mają równy stopień pierwszeństwa W przypadku wystąpienia którejkolwiek
z okoliczności wymienionych w pkt 2.1 możliwa jest w szczególności zmiana
sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany
lokalizacji budowanych urządzeń. Zamawiający przewiduje w takiej sytuacji zmianę
wynagrodzenia odpowiednio do zmian zaistniałych w trakcie realizacji zamówienia.
Rozliczenie robót nastąpi wtedy metodą powykonawczą z zastosowaniem stawek
przyjętych do wyceny robót w ofercie wykonawcy. 2 Zmiany osobowe a) zmiana osób,
przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające
warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, według polityki
kadrowej Wykonawcy b) Zmiana osób podanych w ofercie wykonawcy przy pomocy których
Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa
na osoby spełniające wymogi SIWZ , a dla dokonania zmiany niezbędne jest
uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę. 3. Pozostałe zmiany
spowodowane następującymi okolicznościami: a) siła wyższa uniemożliwiająca
wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; b) zmiana obowiązującej stawki VAT;
c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz
wykonawcy. d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu
umowy. e) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty
inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian
koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji. f) zmiany
uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357 §1 Kodeksu cywilnego. g)
gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca
niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ. W
przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt .3
a,d,e,f,g Wszystkie powyższe postanowienia w punktach 1, 2 i 3 stanowią katalog
zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania
do wyrażenia takiej zgody i nie rodzą żadnego roszczenia w stosunku do Zamawiającego.
Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień
publicznych: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną
Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) b) zmiany danych teleadresowych, c)
udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach
publicznych d) udzielenie zamówień uzupełniających w zakresie wskazanym w SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ugmlodzieszyn.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Młodzieszyn 96-512 Młodzieszyn ul. Wyszogrodzka 25 pokój nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lub ofert: 20.09.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Młodzieszyn
96-512 Młodzieszyn ul. Wyszogrodzka 25 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 15 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone
na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie