Adres strony
internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia:
ugmlodzieszyn.bip.org.pl
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Młodzieszyn , ul. Wyszogrodzka 25, 96-512
Młodzieszyn, woj. mazowieckie, tel. 046 8641750, 8641760, faks 046 8641765.
- Adres strony
internetowej zamawiającego: ugmlodzieszyn.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT
ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi
gminnej ulica Ogrodowa w Młodzieszynie dł. 1620 m od km 0+000 do km 1+200 oraz
od km 1+500 do km 1+920.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Remonta przewiduje wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4 cm
wraz z remontem cząstkowym i warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego oraz
wykonanie ścinki poboczy o średniej grubości 15 cm Długość drogi 1620 mb i
szerokości jezdni 3,8 m.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
08.07.2012.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Oferta powinna być zabezpieczona
wadium w wysokości 5000,00- PLN (słownie złotych: pięć tysięcy ). 2. Wadium
może być wniesione (w zależności od wyboru Oferenta) w następujących formach:
a) pieniądzu, wpłaconym na konto: nr 18 9283 0006 0028 0011 2000 0020 b)
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)
gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach
udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości(
Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.). 3. Kopie w.w form wadium powinny być
załączone w ofercie i potwierdzone za zgodność z oryginałem. Oryginał powinien
być złożony u Zamawiającego w oddzielnej kopercie z zaznaczeniem (wadium do
przetargu), należy podać nazwę i numer postępowania. 4. Wykonawca, którego
oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością wadium, w tym
również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzi się na
przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z
postępowania 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4.
Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Pierwszym dniem związania
ofertą jest dzień składania ofert. 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim
wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu
postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.7.11 7. Wykonawcy, którego oferta
zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie
po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8.
Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał
ofertę przed upływem terminu składnia ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego
wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium , jeżeli w wyniku
ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je
wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową
za przelew pieniędzy na rachunek Oferenta. 11 Zamawiający zatrzyma wadium wraz
z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26
ust 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.
25 ust 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z
przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Oferent, którego oferta zostanie
wybrana utraci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a .odmówi
podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b. odmówi wniesienia
zabezpieczenia należytego wykonania umowy c. zawarcie umowy stanie się
niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się
udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli
Wykonawca złoży stosowne oświadczenie zgodnie z zał. 1 do ogłoszenia Warunek
udziału w postępowaniu będzie oceniany wg formuły spełnia - nie spełnia
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający
uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca dołączy do wniosku o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu wykaz robót budowlanych wykonanych tzn. rozpoczętych i
zakończonych (protokołem odbioru końcowego) w okresie ostatnich 5 lat przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem
ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów
potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli
wykaz zawierać będzie, co najmniej 2 zamówienia odpowiadające swoim rodzajem
robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia - tj. remont -
budowa dróg o nawierzchni bitumicznej o wartości min. 400 000 zł każda, Warunek
udziału w postępowaniu będzie oceniany wg formuły spełnia - nie spełnia. Przy
ocenie wniosków Zamawiający będzie przyznawał następujące ilości punktów: wykaz
robót budowlanych : 2 szt. - 1 pkt ; 3 - 5 szt. - 2 pkt ; powyżej 5-7szt. - 3
pkt;7 -8 szt - 4 pkt
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli
Wykonawca złoży stosowne oświadczenie zgodnie z zał. 1 do ogłoszenia. Warunek
udziału w postępowaniu będzie oceniany wg formuły spełnia - nie spełnia
·
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
o Warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli
Wykonawca dołączy do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
następujące dokumenty: 1) opłaconą polisę opiewającą na kwotę min. 500 000 zł,
a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia. 2) sprawozdanie finansowe albo jego część,
a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości
również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w
przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego
innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za
okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - za ten okres; Wykonawca jest zobowiązany wykazać
średnioroczny obrót min. 1 mln zł 3) informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek,
potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
wykonawcy wysokości min. 500 000 zł, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia Warunek udziału w postępowaniu będzie oceniany wg
formuły spełnia - nie spełnia Przy ocenie wniosków Zamawiający będzie
przyznawał następujące ilości punktów: średnioroczna sprzedaż: min. 1 mln - 1,5
mln - 1 pkt ;> 1,5 - 2,0 mln - 2 pkt ; >2,0 mln - 2,5 mln - 3 pkt;
powyżej 2,5 mln 4 pkt, wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytowa: 500 000 - 1 mln - 1 pkt ; >1 - 1,5 mln - 2 pkt ; powyżej 1,5 mln.
- 3 pkt,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
·
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez
wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia
o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do
wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i
wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu
potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone
- oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego
zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności
personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez
nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega
ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości
również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w
przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania
finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i
należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych
środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny
dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia
·
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia
warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów,
przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art.
26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot
środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
·
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w
zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika
urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu
spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów,
które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także
dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy,
określonym w pkt III.4.2.
·
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek
na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o
zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
·
III.4.3.2) zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu
zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju,
w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu
zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) WNIOSEK O DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
PUBLICZNEGO PROWADZOENGO W TRYBIE PRZETARGU OGRANICZONEGO 2)*jesli dotyczy: pisemne
zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych
zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 3) ** jeśli
dotyczy- pełnomocnictwo 4) Jeśli dotyczy: wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych
podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada
także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy,
określonym w pkt III.4.2. ogłoszenia czyli - oświadczenia i dokumenty w
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne
tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do
udziału w postępowaniu: 5.
Znaczenie warunków
wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
Przy ocenie wniosków Zamawiający będzie przyznawał następujące ilości
punktów: I - wykaz robót budowlanych : 2 szt. - 1 pkt ; 3 - 5 szt. - 2 pkt ;
powyżej 5-7szt. - 3 pkt;7 -8 szt - 4 pkt II -średnioroczna sprzedaż/wartość
robót budowlanych : min. 1 mln - 1,5 mln - 1 pkt ;> 1,5 - 2,0 mln - 2 pkt ;
>2,0 mln - 2,5 mln - 3 pkt; powyżej 2,5 mln 4 pkt, wysokość posiadanych
środków finansowych lub zdolność kredytowa: 500 000 - 1 mln - 1 pkt ; >1 -
1,5 mln - 2 pkt ; powyżej 1,5 mln. - 3 pkt,
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ugmlodzieszyn.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Młodzieszyn 96-512 Młodzieszyn ul.Wyszogrodzka 25 pokój nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 09.05.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Młodzieszyn
96-512 Młodzieszyn ul.Wyszogrodzka 25 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które
miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
wniosek_o_dopuszcznie.doc
zal-1-oswiadczenie.doc
zal-_2-_oswiadczenie.doc
zal-2a-oswiadczenie.doc
zal-_3_-_wykaz_robot.doc
zal_-_4-_wykaz_osob.doc