Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Młodzieszyn , ul. Wyszogrodzka 25, 96-512 Młodzieszyn, woj. mazowieckie, tel. 46 8641750, 8641760, faks 46 8641765.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugmlodzieszyn.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa budynku usługowego celu publicznego - świetlica wiejska w miejscowości Adamowa Góra.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Budowa budynku usługowego celu publicznego - świetlica wiejska w
miejscowości Adamowa Góra , gm. Młodzieszyn dz. nr ewid. 153
Zakres zamówienia obejmuje:
Budynek usługowy
1.powierzchnia zabudowy - 54,00 m2
2.powierzchnia użytkowa - 43,10 m2
3.powierzchnia tarasu - 32,10 m2
4.kubatura -317,00 m3
5.Budynek zaprojektowano w technologii tradycyjnej , ściany zewnętrzne z
pustaka gazobetonowego posadowione na płycie fundamentowej żelbetowej ,
dach konstrukcji drewnianej dwuspadowy pokrycie blachą dachówkopodobną ,
stolarka okienna PCV , drzwiowa drewniana , taras z kostki brukowej
Instalacje
elektryczna
wod.-kan do projektowanego szczelnego zbiornika na ścieki o poj. 10 m3
CO
wentylacji grawitacyjnej
odgromowa.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00-9, 45.25.21.27-7, 45.34.20.00-6, 39.00.00.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia
wadium.
-Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany
jest wnieść wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł
00/100).
-Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych
w art.45 ust.6 ustawy, tj.:
1)pieniądzu,
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo
- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym,
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b
ust.5 pkt.2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. Nr z 2007 Nr
42, poz.275).
-Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu
składania
ofert.
- Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Młodzieszynie nr 18 9283 0006 0028 0011 2000 0020
- W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia
wadium
przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
-W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał
dokumentu
potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty.
- Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ
spowoduje
wykluczenie Wykonawcy na podstawie art.24 ust.2 pkt.2 ustawy, a jego
oferta
zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art.24 ust.4 ustawy.
-Dokument w formie poręczenia gwarancyjnego winien zawierać
stwierdzenie, że
kwota wynikająca z gwarancji zostanie wypłacona bezwarunkowo na
pierwsze
żądanie zamawiającego, jeżeli wykonawca, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie;
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
- Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca
w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył
dokumentów
lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw,
chyba że
udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
- Utrata wadium:
1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca,
którego
oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania
umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się
niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
2) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy Pzp,
nie złożył
dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy
Pzp lub
pełnomocnictw, chyba, że udowodni, iż wynika to z przyczyn nie
leżących po
jego stronie.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Potwierdzeniem jest posiadanie uprawnień
do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji
zezwolenia lub licencji.
Zamawiający nie stawia szczegółowych warunków w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
w zakresie potwierdzenia warunku wykażą w
ciągu ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy
- w tym okresie wykonanie jednej roboty budowlanej - o wartości
co najmniej 250.000,00 PLN brutto, polegającej budowie budynku
pełniącego funkcje usług dla ludności- odpowiadającej zakresem i
złożonością
przedmiotu zamówienia - zrealizowanej w jednym zamówieniu.
Wykonawcy wykażą roboty budowlane wykonane w okresie ostatnich trzech
lat
przed upływem terminu składania ofert wraz z podaniem ich rodzaju i
wartości,
daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących
najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w
sposób
należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami
sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Sytuacji ekonomicznej i finansowej tj.:
a) wykażą, że posiadają aktualne i opłacone ubezpieczenie od
odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej
z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 300.000,00 PLN,
b) wykażą, że posiadają środki finansowe na realizację przedmiotowego
zamówienia na podstawie informacji banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada
rachunek
bankowy potwierdzającej wartość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy wystawionej nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w
postępowaniu o udzielenie zamówienia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje,
zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw
lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na
rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków
udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na
zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące
podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy,
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy,
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego
Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11
ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych
podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,
przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu
ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie art.144 ust.1 ustawy Pzp. Zamawiający przewiduje
możliwość dokonania zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty.
Poza przypadkami określonymi w umowie, zmiany umowy będą mogły nastąpić w
następujących przypadkach:
wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących
koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to
lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających
wpływ na zmianę terminu realizacji - zmianie ulegnie odpowiednio termin
realizacji zamówienia;
zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w
szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi
lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były
możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie może ulec
termin realizacji umowy oraz terminy wynikające z harmonogramu;
gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia
umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze
stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości
należytego wykonania, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków
zamówienia - zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugmlodzieszyn.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Młodzieszyn
96-512 Młodzieszyn
ul. Wyszogordzka 25
pokój nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.06.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Młodzieszyn
96-512 Młodzieszyn
ul. Wyszogrdzka 25
sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Dotacja w ramach działania 413- Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju- w
zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach
działania -Odnowa i Rozwój Wsi - objętego PROW na lata2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie
swietlica_adamowa_gora_-_siwz.pdfswietlica_adamowa_gora_przedmiar.pdfswietlica_adamowa_gora_projekt.pdf