Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Młodzieszyn , ul. Wyszogrodzka 25, 96-512
Młodzieszyn, woj. mazowieckie, tel. 046 8641750, 8641760, faks 046 8641765.
- Adres strony
internetowej zamawiającego: www.ugmlodzieszyn.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i
rozbudowa budynku strażnicy OSP Budy Stare z adaptacją na świetlicę wiejską.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
roboty ziemne, fundamenty, ściany , strop, , dach, pokrycie, roboty budowlane
wykończeniowe, instalacje elektryczne wewnętrzne, instalacje wewnętrzne
wod.kan, zbiornik na ścieki , rozbiórki, zamurowania, wymiana stolarki i
uzupełnienia tynków , wymiana posadzek i okładziny ścian z glazury, wymiana
podsufitki na izolowany sufit płyt GK i malowanie, wymiana pokrycia dachu i
docieplenie ścian zewnętrznych , wymiana podtynkowej instalacji elektrycznej z
osprzętem , schody zewnętrzne i podjazd dla niepełnosprawnych, instalacje
centralnego ogrzewania.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.31.70.00-2,
45.20.00.00-9, 45.40.00.00-1, 43.32.80.00-8, 44.61.10.00-6.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
28.02.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 10 000 PLN słownie złotych dziesięć
tysięcy złotych. Wadium może być wniesione w zależności od wyboru Oferenta w
następujących formach a.pieniądzu, wpłaconym na konto Bank Spółdzielczy w
Młodzieszynie nr 18 9283 0006 0028 0011 2000 0020 b.poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie
kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c.gwarancjach bankowych, d.gwarancjach
ubezpieczeniowych, e.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art. 6 b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm. Kopie
ww form wadium powinny być załączone w ofercie i potwierdzone za zgodność z
oryginałem. Oryginał powinien być złożony u Zamawiającego w oddzielnej kopercie
z zaznaczeniem wadium do przetargu, należy podać nazwę i numer postępowania.
Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wskazaną formą i wysokością
wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzi się
na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony
z postępowania Termin wnoszenia wadium upływa w dniu 19.04.2013 r. o godz.
09.00, przy czym w przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu decyduje data i
godzina wpływu wskazanej kwoty na rachunek Zamawiającego. Zamawiający zwróci
wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej
lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.8.10 Wykonawcy, którego
oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium
niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał
ofertę przed upływem terminu składnia ofert. Zamawiający zażąda ponownego
wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium , jeżeli w wyniku
ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z
odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizję bankową
za przelew pieniędzy na rachunek Oferenta. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z
odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26
ust 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.
25 ust 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z
przyczyn nieleżących po jego stronie. Oferent, którego oferta zostanie wybrana
utraci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a.odmówi podpisania
umowy na warunkach określonych w ofercie, b.odmówi wniesienia zabezpieczenia
należytego wykonania umowy c.zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
·
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca
złoży Oświadczenie z art. 22 ust.1 w przypadku ubiegania się o udzielenie
niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców przedmiotowe dokumenty
mogą być dołączone do oferty w imieniu wszystkich konsorcjantów (wspólnie).
·
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca
wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co
najmniej 2 roboty budowlane polegającą na budowie obiektu kubaturowego o
powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 250 m2 . w przypadku ubiegania się o
udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców
przedmiotowe dokumenty mogą być dołączone do oferty w imieniu wszystkich
konsorcjantów (wspólnie).
·
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca
wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w kwocie co
najmniej 600 000 PLN oraz posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia lub w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający,
że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności do wysokości sumy ubezpieczenia nie niższej niż 600
000 PLN
·
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Oferent
wykaże (oświadczenie), iż dysponuje osobami legitymującymi się następującymi
uprawnieniami: a) przynajmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów;
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu
lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i
miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych
robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty
oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości
lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument
potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych
podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami
których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument
potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie
art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej
ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków,
lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia
zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków
udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział
w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego
podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na
ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 -
wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11
ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy
kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje
możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia
co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: Zmiana Czasu na
Ukończenie Robót zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
a) klęski żywiołowe; b) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych,
uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i
sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ
warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: a)
niewypały i niewybuchy; b) wykopaliska archeologiczne; c) odmienne od
przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne; d) odmienne od przyjętych
w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie
niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych,
wystąpienie wód gruntowych o ile nie przewidywała ich wystąpienia dokumentacja
techniczna itp. zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie
Zamawiającego, w szczególności: a) zmiana terminu wykonania umowy w przypadku
nie wprowadzenia Wykonawcy na teren budowy w umownym terminie b)wstrzymanie
robót przez Zamawiającego; c) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia
zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i
odbioru robót; zmiany będące następstwem działania organów administracji i
innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w
szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod
inwestycję, w szczególności: a) przekroczenie zakreślonych przez prawo lub
regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych
okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne
podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; b) odmowa wydania przez organy
administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z
przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia przez
właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji; inne przyczyny
zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością
prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych Kontraktem; W
przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności termin Czasu Ukończenia
Robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia
wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres
trwania tych okoliczności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugmlodzieszyn.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Młodzieszyn 96-512 Młodzieszyn ul. Wyszogrodzka 25 pokój nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 19.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy
Młodzieszyn 96-512 Młodzieszyn ul. Wyszogrodzka 25 skretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które
miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
siwz_-_remiza_osp_budy_stare.docprzedmiar_nr-1-budy_stare_osp.pdfprzedmiar_nr-2-budy_stare_osp.pdfprzedmiar_nr-3-_c.o_budy_stare_osp.pdfprzedmiar_nr-4-rozbudowa_budynku_straznicy_osp.pdfprzedmiar_nr-5-remont_budynku_istniejacego_str.pdfProjekt techniczny
rys-1-fundamenty.pdfrys-2-parter.pdfrys-3-wiezba.pdfrys-4-dach.pdfrys-5-przekroj.pdfrys-6-front_i_tyl.pdfrys-7-elew_boczne.pdfrysunek zamienny
budy_stare_zamienny_remiza.pdfProjekt centralnego ogrzewania
osp_budy_stare_opis.pdfosp_budy_stare_rys_1.pdfosp_budy_stare_rys_2.pdfosp_budy_stare_rys_3.pdfosp_budy_stare_rys_4.pdf